به کارگیری تجربه دفاع مقدس در مقابله با مکانیسم ماشه
کد خبر: 3925063
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

به کارگیری تجربه دفاع مقدس در مقابله با مکانیسم ماشه

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه وسملقان، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تجربه دفاع مقدس در شرایط کنونی به کار گرفته شود، اثرات مکانیسم ماشه خنثی می‌شود.

به کارگیری تجربه دفاع مقدس در مقابله با مکانیسم ماشهمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه در توافق برجام سازوکارهای برگشت دیده شده، اضافه کرد: آمریکا از گذشته به دنبال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران بود که سوم مردادماه آمریکا نامه‌ای به شورای امنیت می‌زند و اعلام می‌کند هرکشوری به ایران سلاح بفروشد، با آن کشور برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای امنیت، اظهار کرد: پس از آنکه «نه» بلند شورای امنیت به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و مخالفت با ادعای واشنگتن مبنی بر تداوم مشارکت در برجام، حسابی آمریکا را در چشم جهان بی‌اعتبار کرد؛ باز هم دولت ترامپ دست از لجاجت برنمی‌دارد.

وحیدی با بیان اینکه بهترین اقدام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی کاهش تعهدات در برجام است، افزود: به طور قطع رویکرد مجلس شورای اسلامی نیز در کاهش تعهدات ایران در برجام خواهد بود و در برجام نیز سازوکار برگشت از برجام مشخص شده که در شرایط فعلی آمریکا به صورت مستقیم و کشورهای اروپایی غیر مستقیم از برجام خارج شده‌اند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایستادگی‌های زمان دفاع مقدس، تصریح کرد: نیاز است که مانند زمان جنگ تحمیلی، از تحریم‌ها برای خود فرصت بسازیم. همانگونه که تحریم‌های نظامی در آن زمان موجب خودکفایی در حوزه‌های نظامی ایران شد.

وی با بیان اینکه انسجام مجلس شورای اسلامی باید در حال حاضر تقویت شود، اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس هرکسی جایگاه خود را پیدا کرده بود و براساس توانمندی‌های خود به رفع نیازهای کشور می‌پرداخت که در حال حاضر نیاز است این نگاه تقویت شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بها دادن به شرکت‌های دانش بنیان و جوانان برای رفع نیازهای کشور باید در اولویت قرار گیرد تا در حوزه اقتصادی نیز الگوی وابستگی و واردات به الگوی صادرات تبدیل شود.

وحیدی با تأکید براینکه باید در حوزه اقتصادی حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم، افزود: اگر توان‌های اقتصادی به خوبی در کشور وجود داشته باشد، هیچ‌گاه مخالفان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تحریم‌ها نخواهند بود.

وی ادامه داد: در این شرایط نباید به جریان‌های لیبرال توجه کرد و عقب‌نشینی را انتخاب کرد. تاریخ نشان داده هر زمان که عقب‌نشینی را انتخاب کردیم، پیش‌روی دشمنان نیز بیش از پیش بوده و نتایج مطلوبی در حوزه استقلال خود نداشتیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط کنونی نیاز است که به حوزه کشاورزی توجه ویژه‌ای شود و وضعیت اقتصادی که وجود دارد قیمت‌گذاری کمتر از پنج هزار تومان برای خرید گندم، واقع‌بینانه نیست.

وی با اشاره به اینکه تولیدات در کشور ارزش بسیاری دارد، تصریح کرد: در کرونا هم اعتماد به جوانان نشان داد که اگر اعتماد مناسب به جوانان وجود داشته باشد، می‌توانند نیازهای کشور را رفع کنند و الگوی واردات را به صادرات تغییر دهیم.

 

انتهای پیام
captcha