امت اسلامی با وابستگی، پیشرفت نمی‌کند
کد خبر: 3925240
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

امت اسلامی با وابستگی، پیشرفت نمی‌کند

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه امت اسلامی باید مستقل باشد، گفت: امت اسلامی با وابستگی به پیشرفتی نخواهد رسید و اگر وابستگی به بیگانه وجود داشته باشد، تهدید‌ها و تحریم‌ها همیشه مشکل‌ساز است.

افراط و تفریط در امت اسلام، ممنوع استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، چهارم مهرماه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه، با اشاره به اینکه امت اسلامی برای مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... خودش تصمیم می‌گیرد، اضافه کرد: امت اسلامی متمایل به شرق و غرب نیست و استقلال خود را در مسائل مختلف، حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: در برابر افرادی که ایستادگی می‌کنند، عده‌ای کفار نمی‌خواهند که آنان پیشرفت کنند و از همین جهت اهمیت ایستادگی در مقابل دشمنان در شرایط کنونی نیز بسیار مورد اهمیت است.

یعقوبی با بیان اینکه کفار از پیشرفت امت اسلامی نگران هستند، اظهار کرد: عبادت در کنار سیاست اهمیت دارد و افراط و تفریط در امت اسلامی ممنوع است. عبادت  و سیاست به تنهایی مؤثر نیست و باید بدانیم که خداوند ما را برای تنها عبادت و نماز خواندن خلق نکرده است و مؤمن واقعی باید به مسائل روز آگاه باشد و با آگاهی کامل در این دنیا زندگی کند.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی باید مستقل باشد، افزود: امت اسلامی با وابستگی به پیشرفتی نخواهد رسید و اگر وابستگی به بیگانه وجود داشته باشد، تهدید‌ها و تحریم‌ها همیشه مشکل‌ساز است.

یعقوبی با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: در جبهه‌های جنگ افراد سست عنصری در کنار امام حسن مجتبی(ع) حضور داشتند و مردم زمان نیز قدرت تحلیل‌های سیاسی را نداشتند که همین مسئله موجب شکست امام حسن مجتبی(ع) شد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مطالعه تاریخ اهمیت تحلیل سیاسی مردم را به ما نشان می‌دهد و در شرایط کنونی نیز باید فریب دشمنان انقلاب اسلامی را نخوریم و در میدان دشمن بازی نکنیم که این نشان از تحلیل سیاسی مردم بیدار ما دارد.

 

انتهای پیام
captcha