ایجاد گسست بین نسلی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3925874
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

ایجاد گسست بین نسلی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: دشمن در پی آن است که بین نسل جدید که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و نسل دفاع مقدس گسست ایجاد کند تا پیام شهدا به آینده منتقل نشود.

ایجاد گسست بین نسلی از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی استحجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمود دفاع از وطن جهاد اصغر است، بر این اساس دفاع مقدس جهاد اصغر بود و مبارزه با هوا و هوس جهاد اکبر است.

وی افزود: بالاترین جهادها جهاد با نفس است، امام راحل(ره) در مبارزه با نفس پیروز شد و در مقابل دشمنان با قلبی استوار ایستاد و انقلاب و جمهوری اسلامی را در مقابل دشمنان به پیروزی رساند. اگر هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم به این دلیل است که مبارزه‌ای میان حق و باطل و نور و ظلمت بود.

یعقوبی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس تجلی‌گر مبارزه حق علیه باطل بود؛ به‌گونه‌ای که تمامی ابرقدرت‌های عالم در مقابل جمهوری اسلامی که نو پا بود ایستادند و ذلالت را به چشم خود دیدند.

وی با اشاره به مصادیق ایام‌الله در قرآن کریم، اظهار کرد: ایام‌الله در قرآن کریم آمده و دفاع مقدس که مبارزه میان حق و باطل و نور و ظلمت است، جزء ایام‌الله است که باید همیشه در یادها بماند. پیام شهدای دفاع مقدس این است که اخلاص در نیت و صداقت در عمل داشته باشیم و این امانتی است که شهدا برای ما به یادگار گذاشته‌اند؛ ازاین‌رو ما نیز باید سپاس‌گزار خون این عزیزان باشیم و پیام آنان را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

یعقوبی افزود: هفته دفاع مقدس که بیانگر دفاع جانانه شهدا است، پیغام‌رسان پیام شهدا به نسل‌های جدید است؛ به همین دلیل باید قدر این ایام را بدانیم چراکه به تعبیر قرآن ایام‌الله است.

وی با اشاره به اینکه باید پیام شهدا به نسل‌های بعد انتقال پیدا کند، اظهار کرد: دشمن در این فکر است که بین نسل جدید که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و نسل دفاع مقدس گسست نسلی ایجاد کند تا اینکه پیغام شهدا و ارزش خون آن‌ها به نسل‌های بعد انتقال پیدا نکند و در این راستا همه مسؤولیت داریم با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف پیام دفاع مقدس را به نسل‌های جدید منتقل کرده و اجازه ندهیم خواب شوم دشمنان برای این انقلاب و نظام تعبیر شود.

انتهای پیام
captcha