ضرورت اهتمام نسبت به ترویج اعتقادات در کلاس‌های درسی
کد خبر: 3926171
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

ضرورت اهتمام نسبت به ترویج اعتقادات در کلاس‌های درسی

امام جمعه بجنورد بر ضرورت اهتمام نسبت به ترویج اعتقادات و اخلاق در کلاس‌های درسی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود معلمان در کلاس‌های درسی حتی در کلاس‌هایی مانند ریاضی و فیزیک مروج اخلاق و اعتقادات باشند.

جامعه نیازمند افزایش اطعام فرهنگی استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان، هشتم مهرماه در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان، بر ضرورت اهتمام نسبت به ترویج اعتقادات و اخلاق در کلاس‌های درسی تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود معلمان در کلاس‌های درسی حتی در کلاس‌هایی مانند ریاضی و فیزیک مروج اخلاق و اعتقادات باشند.

وی با اشاره به مشی شهید بهشتی در این زمینه، اضافه کرد: شهید بهشتی در کلاس زبان مثال‌هایی در رابطه با ابوذر و سلمان و سایر بزرگان اسلام مطرح می‌کرد و این‌گونه در عین تدریس زبان خارجی، مروج اندیشه‌های دینی نیز بود.

حجت‌الاسلام یعقوبی بر ضرورت ترویج و فرهنگ‌سازی اطعام فرهنگی در جامعه تأکید و اظهار کرد: با توجه به آیه شریفه «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ؛ پس انسان باید به طعامش نظر کند»، (عبس/24) باید هم به اطعام فرهنگی و هم به اطعام جسمانی توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ شمالی با اشاره به اینکه همه طعام‌ها برای جسم نیست بلکه باید به طعام روح و فکر خود نیز بیندیشیم، اظهار کرد: طعام جسمی در فرهنگ ما جا افتاده اما باید اطعام فرهنگی نیز فرهنگ‌سازی شود.

وی بیان کرد: باید به اطعام فرهنگی توجه بیشتری شود و این مهم با هدیه دادن کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی زیربنایی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha