پروژه‌های ناتمام، اشتغال در خراسان شمالی را به تأخیر انداخته است
کد خبر: 3937287
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

پروژه‌های ناتمام، اشتغال در خراسان شمالی را به تأخیر انداخته است

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان نارضایتی از عدم پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام در استان، گفت: در مناطق محروم خراسان شمالی مردم از نبود شغل رنج می‌برند و این در حالی است که بسیاری از پروژه‌های اشتغال استان به‌صورت نیمه کاره رها شده است.

پروژه‌های نیمه تمام، ایجاد اشتغال در خراسان شمالی را به تأخیر انداخته استمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه پروژه راه آهن مشهد به گرگان باید تا پایان کار دولت شروع شود، اظهار کرد: طی این سال‌ها برای اختصاص اعتبارات پروژه‌های اشتغال‌زا به خراسان شمالی ظلم شد که توجه ویژه برای شروع پروژه‌ها در استان لازم است.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن بیش از 11 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تأکید کرد: درخواست ما از دولت این است که پروژه‌های نیمه تمام استان به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شود و یا با طرح‌های مشارکتی این پروژه‌ها تکمیل شوند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ایجاد اشتغال در پروژه راه آهن، افزود: با بررسی‌های انجام شده، این پروژه بر اشتغال 10 هزار نفر تاثیر گذار است از سوی دیگر در جذب سرمایه‌گذاران به استان اثرات بسیار مثبتی دارد.

وحیدی در رابطه با شروع به کار فاز دوم پتروشیمی در استان، تصریح کرد: به‌زودی فاز اول پتروشیمی به سال‌های پایانی خود می‌رسد و زمانی که عمر مفید یک پروژه به اتمام برسد، بازدهی مطلوب را نمی‌توان انتظار داشت و از همین جهت نیاز است که فاز دوم پتروشیمی فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه یک شرکت دانش‌بنیان خراسان شمالی موفق شده  با تولید پودر آلفا آلومینا، ۶۰ درصد از نیاز کشور به این فرآورده معدنی را تامین کند، تأکید کرد: شرکت دانش‌بنیان «آراد لیان فرآور آریا» به عنوان نخستین و بزرگترین تولیدکننده پودر آلفا آلومینای کشور تیرماه سال گذشته، با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در شهرستان گرمه به بهره‌برداری رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه فاز دوم آلومینا باید با همراهی استان‌های هم‌جوار گسترش پیدا کند، اظهار کرد: این پروژه یک طرح استراتژیک در کشور محسوب می‌شود و حساس‌ترین فلزات کشور در صنایع خودروسازی، بهداشتی و... را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه صنایع در استان باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند، تصریح کرد: در فاز اول آلومینا قریب به سه هزار نفر مشغول به کار هستند و در فاز دوم نیز نزدیک به همین تعداد مشغول به کار می‌شوند که ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در استان است.

وحیدی در پایان با اشاره به سفر فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به خراسان شمالی، تأکید کرد: هر چه زودتر باید پروژه‌های نیمه تمام استان به اتمام برسند و در این‌باره می‌توانیم از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء به خوبی استفاده کنیم.

 

انتهای پیام
captcha