انتشار کتابچه «کرونا فرصت جهاد و زندگی»
کد خبر: 3939054
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

انتشار کتابچه «کرونا فرصت جهاد و زندگی»

کتابچه «کرونا فرصت جهاد و زندگی» در ۸۱ صفحه به همت «معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی» منتشر شده است.

کرونا فرصت جهاد در جامعه را تقویت کرد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی تجریشی، معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه کتابچه «کرونا فرصت جهاد و زندگی» به همت معاونت راهبردی این سازمان منتشر شده است، اظهار کرد: متأسفانه سال‌هاست عوامل مختلفی دست‌به‌دست هم داده تا بحث‌های نگاه به غرب و بی‌توجهی به توانمندی‌های داخلی شکل بگیرید و همین امر نه‌تنها موجب منفعل شدن نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی و در نهایت مسئولان کشور می‌شود، بلکه فضای کشور را از شکل بازیگر فعال در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی به حالت انفعالی مبدل کرده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: اگر به کرونا به چشم تهدید نگریسته شود؛ بی‌شک، کرونا می‌تواند فضای کشور را به‌سوی انفعال بیشتر سوق دهد اما خوشبختانه مردم ما عکس‌العمل متفاوتی نسبت به کرونا داشتند یعنی اگر تا قبل از کرونا، بعضی از اقشار جامعه بیشتر در صف سکه و دلار بودند با شرایط کرونا نگاهشان به همیاری و کمک به همدیگر تغییر کرد و به‌نوعی «فضای جهادی» در کشور رقم خورد و مردم وارد صحنه مقابله با کرونا شدند. لذا اگر ما کرونا را به شیوه نگاه غربی و دنیوی تحلیل کنیم این‌یک بیماری است که باید از آن ترسید و سراسر تهدید است اما اگر یک نگاه فعالانه و الهی نسبت به این موضوع داشته باشیم فرصتی برای جهاد وزندگی تعبیر خواهد شد.

به گفته حجت‌الاسلام تجریشی، کرونا می‌تواند موجب پررنگ شدن خانواده‌ها، شکل‌گیری هیئت‌ها و روضه‌های خانگی و محلی شود و پیوندهای مردمی را قوی‌تر کند. کرونا نه تنها فرصت بروز خوبی‌ها بلکه فرصت جهاد را نیز برای مردم تقویت کرد. این در حالی است که جهاد در اسلام فقط جنگ و مرگ نیست بلکه می‌تواند تلاش و کوششی در جهت رشد و پیشرفت در جامعه تلقی شود.

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ورود مردم در فضای کرونای کشور، فضای دوره شصت را در جامعه زنده کرده است و مردم همچون دوره جنگ، بار دیگر وارد صحنه شدند، گفت: مردم از هر راهی که توانستند وارد صحنه شدند و حس مثبتی برای همیاری در مردم شکل‌گرفته است و ما نباید اجازه دهیم این حس همکاری مردم، کمرنگ شود لذا باید وظیفه همه نهادها و سازمان‌ها و به‌ویژه سازمان تبلیغات اسلامی این باشد تا زمینه را فراهم کنند برای اینکه مردم با ظرفیت‌های متفاوتی که دارند همچنان پای‌کار بمانند.

تجریشی در پاسخ به این سؤال که انگیزه‌های تولید کتابچه کرونا در معاونت راهبردی سازمان چه بود، افزود: تمام حرف تیم محتوایی معاونت راهبردی در این کتابچه این بوده که کرونا، فرصت عالی برای شکل‌گیری ظرفیت‌های مردمی برای همیاری است و تلاش کنیم تا کرونا را اگرچه تلخ است اما به چشم یک فرصت ببینیم و در پی دستاوردهای آن باشیم.

به گفته محمد مهدی تجریشی، مخاطب هدف این کتابچه، فعالان و سیاست‌گذاران فرهنگی و حزب‌اللهی و تصمیم گیران درصحنه مدیریت فرهنگی کشور هستند هرچند که باید تلاش شود سبک و سیاق مطالب این کتابچه، مردمی فهم و فراگیرتر شود.

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد انتشار این کتابچه از ارائه آن در شبکه سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسه خاتم خبر داد و ابراز امیدواری کرد تدابیر جدی‌تری برای انتشار گسترده آن صورت بگیرد.

یادآوری می‌شود؛ کتابچه «کرونا فرصت جهاد و زندگی» در ۸۱ صفحه به همت «معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی» منتشر شده است که در ۹ سرفصل به موضوعات «چرا بحران جهانی ناشی از ویروس کرونا می‌تواند یک نقطه عطف تمدنی باشد؟»، «یوم‌الله به‌مثابه گام‌های تمدنی»، «چگونه تغییرات ماندگار می‌شوند»، «بصیرت‌های راهبردی در این پیچ تمدنی»، «جهاد»، «حکمرانی مجاهدانه» «عدالت و مواسات»، «خانواده»، «مسجد» و «ساخت اجتماعی متناسب با جهاد» پرداخته‌ است.

این کتاب در دو نسخه اندروید و ios برای تلفن‌همراه، قابل چاپ و به صورت اینترنتی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان برای دریافت این کتابچه می‌توانند به نشانی http://ido.ir/assets/static/corona-mob.pdf مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha