ضرورت قانون‌مندی تخصیص بودجه به گروه‌های جهادی
کد خبر: 3939499
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
پاک‌مهر تأکید کرد:

ضرورت قانون‌مندی تخصیص بودجه به گروه‌های جهادی

نایب‌رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس، بر ضرورت قانونمند شدن مسئله تخصیص اعتبار به گروه‌های جهادی تأکید کرد.

گروه‌های جهادی کشور از جمله گروه‌هایی هستند که بدون هیچ‌ چشم‌داشتی نسبت به خدمت‌رسانی به نقاط محروم و دوردست ایران اسلامی اقدام می‌کنند. محرومیت‌زدایی از مردم نیازمندی که حتی از کمترین امکانات زندگی نیز برخوردار نیستند، علاوه بر اجر و پاداش معنوی و اخروی، موجب نشستن لبخند خداگونه بر لبان کودکان و سالخوردگانی می‌شود که بهره مادی ناچیزی از این دنیا برده‌اند.

البته در این میان، گروه‌های جهادی نیز در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان با مشکلات مختلفی رو‌به‌رو هستند که این امر ضرورت حمایت بیش از پیش مسئولان نهادها و دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی از فعالیت این گروه‌ها را دوچندان می‌کند. گروه‌های جهادی در طول دوران خدمت خود از ابتدا اکنون ضمن لبیک‌گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، در برهه‌های حساس اجتماعی وارد میدان شده و سربازگونه مشغول خدمت‌رسانی به محرومان شده‌اند.

با آغاز به کار مجلس انقلابی یازدهم، نمایندگان ملت عزم خود را در زمینه رفع محرومیت از اقشار ضعیف جامعه جزم کرده و طرح‌های مختلف را در این زمینه به تصویب رسانده‌اند. یکی از طرح‌هایی که در مجلس مطرح شده، طرح جامع حمایت از گروه‌های جهادی است که البته هنوز به طور کامل تکمیل نشده و از سوی فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس در حال پیگیری است.

سیدمحمد پاک‌مهر، نایب‌رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های این فراکسیون و نحوه حمایت از گروه‌های جهادی اظهار کرد: فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس، متشکل از نمایندگانی از طیف‌های مختلف به ویژه نمایندگانی است که روحیه جهادی و بسیجی را در اولویت برنامه‌های کاری خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایندگان فراکسیون محرومیت‌‎زدایی مجلس ضمن شناسایی دغدغه‌های مردم در مناطق محروم کشور، اولویت خود را به رفع این دغدغه‌ها و مشکلات اختصاص داده‌اند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم نمایندگان در فراکسیون محرومیت‌زدایی، سفرهای استانی و بازدید از مناطق محروم استان‌های مختلف کشور است که طی این سفرها، ضمن بازدید و آشنایی با نقاط محروم، نسبت به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی جهت رفع این محرومیت‌ها اقدام می‌کنند.

پاک‌مهر ادامه داد: اخیراً نیز سفری به استان خراسان رضوی داشتیم و ضمن بازدید از مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر مشهد، دیدارهای مهمی با آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد، شهردار مشهد و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد که طی این دیدارها، برنامه‌های مختلفی برای رفع محرومیت از این مناطق بررسی و پیگیری شد.

نایب‌رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس افزود: طی هفته جاری نیز برنامه بازدید از مناطق محروم استان کرمان در دستور کار اعضای فراکسیون قرار دارد که جلساتی نیز با مسئولان استانی جهت اجرای برنامه‌های نهادهای مختلف در رفع محرومیت از استان خواهیم داشت.

تلاش برای رفع محرومیت 

وی تصریح کرد: همچنین، جلسات هم‌اندیشی و همفکری با مسئولان نهادهای مختلف و تأثیرگذار، در زمینه رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار کشور همچون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و ... در تهران برگزار کرده‌ایم که طی این جلسات، تعاملات سازنده‌ای نیز با نهادهای مذکور برقرار کرده‌ایم.

پاک‌مهر افزود: در راستای رفع محرومیت از روستاها و مناظق عشایری کم‌برخوردار نیز تعامل خوبی با مسئولان وزارت تعاون ایجاد کرده‌ایم و با توجه به اینکه بخشی از وظایف این وزارت‌خانه در حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی مناطق روستایی و عشایری به ویژه از طریق صندوق کارآفرینی و امید است، انتظار می‌رود که برنامه‌های تأثیرگذاری در این زمینه عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی، مجلس شورای اسلامی در بحث بودجه نیز می‌تواند اقداماتی برای دفاع از مناطق محروم و کم‌برخوردار به ویژه روستاهای محروم انجام دهد. متأسفانه در شرایطی وارد چهل ساله دوم انقلاب اسلامی شده‌ایم که بسیاری از مناطق کشور به تناسب سایر مناطق برخوردار، در محرومیت قرار دارند. بنابر این فراکسیون محرومیت‌زدایی حتما نسبت به مسئله عدالت‌محوری و توزیع عادلانه اعتبارات در سطح کشور جهت رفع محرومیت‌های مناطق کم‌برخوردار اقدام خواهد کرد تا حداقل سطح این مناطق به سطح متوسط کشوری نزدیک شود.

نایب‌رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس گفت: باید قدر این مردم شهیدپرور را که علیرغم محرومیت فراوان، در تمامی بزنگاه‌های سیاسی، اجتماعی تاریخ انقلاب اسلامی و پس از آن، حضور داشته و به دفاع از ولایت و آرمان‌های انقلاب پرداخته‌اند، بدانیم.

تعریف قانونی از گروه‌های جهادی 

وی با بیان اینکه گروه‌های بدون کوچکترین چشم‌داشتی مشغول خدمت‌رسانی به نقاط مرحوم کشور هستند، اظهار کرد: ما نمایندگان مردم نیز باید سازوکاری را در مجلس مشخص کرده و مسئله تخصیص بودجه را برای گروه‌های جهادی قانون‌مند کنیم. همچنین، باید تلاش کنیم تا ضمن ارائه تعریف قانونی از گروه‌های جهادی، حمایت قانونی از این گروه‌ها را نیز در همه زمینه‌ها ازجمله موضوع جذب و به کارگیری، بیمه و آینده‌نگری آن‌ها در نظر بگیریم.

نایب‌رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس بیان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیاری از کارهایی که در کشور ما بر روی زمین مانده و نهادهای مختلف نیز نتوانسته‌اند تا این طرح‌ها و برنامه‌های به زمین مانده را به سرانجام برسانند، از سوی گروه‌های جهادی که دارای اعتقاد و ایمان قلبی فراوانی هستند، پیگیری شده و به سرانجام رسیده است. درست است که این عزیزان طبق تفکرات الهی که دارند، خود را وقف مردم کرده‌اند، اما مجلس و به ویژه فراکسیون محرومیت‌زدایی و گرو‌های جهادی، باید حمایت قانونی لازم از ایشان را داشته باشد. البته در این راستا در حال پیگیری و تهیه طرحی با کمک خود جهادگران و نهادهای تأثیرگذار در این زمینه هستیم که به توفیق الهی به زودی تکمیل خواهد شد.

پاک‌مهر در پایان تصریح کرد: اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی نیز جهت رفع مشکلات و احقاق حق گروه‌های جهادی که عاشقانه در راه خدمت به محرومان گام برمی‌دارند برنامه‌ریزی لازم را خواهند داشت تا این تفکر جهادی برای همیشه ماندگار باشد و مردم از وجود این عزیزان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha