محرومیت‌زدایی از نیازمندان با اجرای طرح جهادی «جمعه‌های امام زمانی»
کد خبر: 3939712
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷
گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم دنبال می‌کند؛

محرومیت‌زدایی از نیازمندان با اجرای طرح جهادی «جمعه‌های امام زمانی»

گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم قم یکی از گروه‌های فعال این استان است که با اجرای طرح «جمعه‌های امام زمانی» نسبت به رفع محرومیت از نیازمندان مناطق حاشیه‌ای شهر قم اقدام می‌کند.

به گزارش ایکنا، گروه‌‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون داشتن هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است. بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم استان قم یکی از گروه‌های جهادی فعال در عرصه خدمت‌رسانی به مردم محروم حاشیه شهر قم است که توانسته با اجرای طرح «جمعه‌های امام زمانی»، گام‌های بسیار مؤثری در زمینه رفع محرومیت از مردم نیازمند این مناطق بردارد.

راضیه طبری، مدیر گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم قم، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های این گروه جهادی، اظهار کرد: گروه جهادی محله‌محور ما مزین به نام شهید بزرگوار حسن طهرانی‌مقدم است که تقریباً سه سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد. حیطه فعالیت ما ابتدا از کوچه‌های شهر مقدس قم آغاز شد و هم‌اکنون نیز به صورت محله‌محور در حال خدمت‌رسانی به مردم محروم محلات حاشیه‌ای شهر قم هستیم.

وی با بیان اینکه در حال گسترش فعالیت‌های خود به مناطق مختلف قم هستیم، افزود: گروه جهادی ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی و پزشکی نسبت به رفع محرومیت از مستضعفان اقدام می‌کند. به تازگی نیز برنامه‌هایی را در زمینه اشتغال‌زایی آغاز کرده‌ایم که با پیگیری‌های انجام شده، به توفیق الهی و با تلاش برخی از دوستان و جهادگران، کارگاه تولیدی ما آغاز به کار خواهد کرد.

 

سه‌شنبه/////شور قمی‌ها در محرومیت‌زدایی از نیازمندان با طرح «جمعه‌های امام زمانی»

 

طبری با بیان اینکه گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم پیش از شیوع بیماری منحوس کرونا، نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف در مراسم شاخص فعالیت داشت، تصریح کرد: در این راستا با کمک مردم در محلات مختلف، برنامه‌های مختلفی همچون تهیه بخشی از جهیزیه زوج‎های نیازمند، تهیه لوازم خانگی برای خانواده‌های محروم و غبارروبی مساجد و ... در دستور کار گروه جهادی ما قرار داشت.

مدیر گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم قم با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در ایام شیوع کرونا، بیان کرد: گروه جهادی ما در شرایط حساس فعلی ضمن لبیک‌گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کمک مؤمنانه و مواسات، همانند دیگر گروه‌های جهادی برنامه‌های مختلفی همچون توزیع بسته‌های غذایی، تولید و توزیع ماسک و گان، تهیه و پخش بسته‎‌های معیشتی و توزیع گوشت قربانی را اجرا کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین، اعطای کارت هدیه نقدی، ارائه خدمات رایگان پزشکی، برگزاری اردوهای جهادی برای بسته‌بندی لوازم‌التحریر در مسجد مقدس جمکران، اجرای برنامه‌های مختلف در محلات محروم از جمله تهیه بسته‌های حاوی میوه‌جات، شیرینی و ... نیز از دیگر برنامه‌های گروه جهادی ما در این ایام بوده است.

 

سه‌شنبه/////شور قمی‌ها در محرومیت‌زدایی از نیازمندان با طرح «جمعه‌های امام زمانی»

 

طبری ادامه داد: مهمترین برنامه گروه جهادی ما اجرای برنامه‌ «جمعه‌های امام زمانی» است که از خرداد سال جاری آغاز شده و طی جمعه‌های هر هفته به نیت سلامتی یوسف زهرا(عج) و آمرزش رفتگان برگزار می‌شود.

مدیر گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم قم با اشاره به اینکه تاکنون ۳۱ مرحله از اجرای این طرح معنوی می‌گذرد، بیان کرد: طی اجرای این طرح، هر فرد در حد توان خود نسبت به اجرای یک عمل خیر در روزهای جمعه هر هفته اقدام می‌کند و قصد داریم این برنامه را نه تنها در مناطق محروم شهر مقدس قم، بلکه در سراسر ایران اسلامی گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجبات رفع محرومیت از مناطق محروم و آسیب‌دیده را تا حد فراوانی فراهم خواهد کرد، اظهار کرد: تمامی هزینه‌های اجرای این طرح از سوی مردم خیّر و نیکوکار مناطق مختلف قم تأمین می‌شود و با توجه به شرایط حساس کنونی کشور، بسیاری از خیّران و افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند، در برابر هموطنان محروم خود احساس مسئولیت کرده و نسبت به تأمین نیازهای ایشان از طریق اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام می‌کنند.

 

 

طبری ادامه داد: علاوه بر این طرح، برنامه‌های مختلفی را نیز در تمامی ایام مصادف با جشن‌ها و اعیاد مذهبی، ملی و همچنین، مراسم شهادت ائمه اطهار(ع) برگزار می‌کنیم که طی اجرای این برنامه ‌نیز بسته‌های معیشتی همراه با پیام تبریک و تسلیت که بر روی آن‌ها نصب شده است، در میان نیازمندان و محرومان مناطق مختلف توزیع می‌شود.

مدیر گروه جهادی شهید طهرانی‌مقدم قم تصریح کرد: اعضای گروه جهادی ما به دو دسته ثابت شامل 13 نفر و نیز اعضای غیر دائم شامل هفت نفر از جهادگران تقسیم می‌شوند که این افراد در مواقع نیاز و به صورت داوطلبانه در فعالیت‌ها حضور دارند. همچنین، اعضای گروه جهادی ما در رده‌های سنی مختلفی از هشت سال تا ۶۲ سال قرار دارند که در بین 20 نفر اعضای گروه نیز تعداد پنج نفر ایشان از آقایان هستند که از وجود آن‌ها برای توزیع و پخش بسته‌های معیشتی و همچنین، خریدهای مختلف استفاده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه گاهی اوقات بی‌مهری‌هایی نسبت به فعالیت گروه‌های جهادی می‌شود، گفت: با توجه به شرایط روز و وجود عقاید و تفکرات مختلف در میان مردم، برخی از افراد با ایراد سخنانی، انرژی منفی به نیروهای جهادی می‌دهند که البته این سخنان تأثیری در عزم راسخ جهادگران نخواهد داشت.

طبری در پایان سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به محرومان، اظهار کرد: متأسفانه برخی اوقات، وجود مشکلات عدیده مالی باعث می‌شود تا روند خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی به مناطق محروم کشور به کندی پیش رود. اگر مسئولان نهادهای مختلف کشور بتوانند نسبت به تأمین بخشی از نیازهای مالی ما اقدام کنند، می‌توانیم در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال که مشکل بسیاری از خانواده‌های نیازمند است، ورود پیدا کرده و اقدامات تأثیرگذاری انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha