جایگاه گروه‌های جهادی در میان نهادهای حکومتی مشخص شود
کد خبر: 3940204
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
مدیر گروه جهادی منتظران ظهور خواستار شد؛

جایگاه گروه‌های جهادی در میان نهادهای حکومتی مشخص شود

مدیر گروه جهادی منتظران ظهور استان کرمانشاه ضمن تشریح فعالیت‌های این گروه در حوزه کمک مؤمنانه و مواسات، خواستار تعیین جایگاه گروه‌های جهادی در میان نهادهای حکومتی شد.

جایگاه گروه‌های جهادی در میان نهادهای حکومتی مشخص شودبا شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، گروه‌های جهادی به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه کمک به بهبود معیشت مردم اقدام و خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی منتظران ظهور استان کرمانشاه یکی از گروه‌های فعال در حوزه کمک مؤمنانه و مواسات مد نظر مقام معظم رهبری است که توانسته با برقراری ارتباط خوب با جمعی از خیران منطقه به ویژه در ایام شیوع کرونا در راستای خدمت‌رسانی به مردم محروم و نیازمند مناطق مختلف این استان اقدام کند.

پروین محمدی، مدیر گروه جهادی منتظران ظهور حوزه شهیده مریم زارعی سپاه ناحیه 2 کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره چگونگی شکل‌گیری این گروه جهادی و فعالیت‌های آن اظهار کرد: گروه جهادی ما از سال ٩٨ به صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرد. البته پیش از راه‌اندازی این گروه، فعالیت‌های جهادی خود را از سال 86 و همراه با همسرم در قالب گروه جهادی پیروان ولایت آغاز کرده بودم.

وی با بیان اینکه گروه جهادی منتظران ظهور در حوزه‌‎های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و درمان مشغول خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و محروم مناطق مختلف کرمانشاه است، تصریح کرد: به توفیق الهی از سال 98 تاکنون برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف اجرا کرده‌ایم تا بتوانیم گامی هرچند کوچک در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کمک مؤمنانه و مواسات برداریم.

ارسال نشود/////کمک مؤمنانه و مواسات؛ دغدغه اصلی جهادگران کرمانشاهی/ جایگاه گروه‌های جهادی مشخص شود

محمدی با ذکر اینکه تعداد 30 نفر عضو دائم در گروه جهادی منتظران ظهور فعالیت می‌کنند، افزود: با وقوع زلزله کرمانشاه، اعضای گروه جهادی ما با اینکه خود و خانواده ایشان از آسیب‌دیدگان این بلای طبیعی بودند، اما جهادگونه وارد میدان شدند و به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان منطقه سرپل ذهاب پرداختند.

مدیر گروه جهادی منتظران ظهور کرمانشاه به بیان برکات فعالیت‌های جهادی در زندگی شخصی خود پرداخت و ادامه داد: به یاد دارم که طی سال 93 و در حین خدمت‌رسانی به مردم محروم و آسیب‌دیده، پسرم ابوالفضل که 13 سال داشت، به داخل یک چاه ١٧ متری که درون یک زمین کشاورزی در بخش سر فیروزآباد قرار داشت، سقوط کرد که با عنایت الهی، کوچکترین مشکل و آسیبی برای او پیش نیامد.

وی با اشاره به حادثه سیل استان لرستان نیز بیان کرد: در ایام وقوع سیل در استان‌های شمالی و نیز استان لرستان، اعضای گروه جهادی ما نسبت به جمع‌آوری و اهدای کمک‌های خیرانه برای سیل‌زدگان لرستانی اقدام کردند که کمک‌های نقدی و غیرنقدی فراوانی جمع‌آوری و به لرستان ارسال شد.

ارسال نشود/////کمک مؤمنانه و مواسات؛ دغدغه اصلی جهادگران کرمانشاهی/ جایگاه گروه‌های جهادی مشخص شود

محمدی افزود: حضور در گروه‌های جهادی، مسیر وافق آینده و نوع نگرش و بینش افراد را تغییر می‌دهد و بهترین فرصت در دوران زندگی است. فعالیت بی‌منت در گروه‌های جهادی موجب شکوفاسازی ظرفیت‌های بالقوه و توانایی‌های نهفته اعضای گروه برای ساختن آینده‌ای روشن است.

مدیر گروه جهادی منتظران ظهور کرمانشاه درباره فعالیت‌های این گروه در دوران شیوع کرونا نیز اظهار کرد: با آغاز شیوع این بیماری، فعالیت‌ گروه ما نیز تحت تأثیر آن قرار گرفت. یکی از اقداماتی که گروه جهادی منتظران ظهور با همکاری گروه جهادی پیروان ولایت کرمانشاه انجام داد، تهیه مواد ضدعفونی بود که روزانه هفت هزار بطری تهیه و میان مردم نیازمند استان کرمانشاه توزیع می‌شد. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ورود جهادگران به مقوله کمک مؤمنانه و مواسات، گروه جهادی ما نیز ضمن لبیک‌گویی به ندای رهبر انقلاب، وارد میدان جهادی شد و برای خدمت‌رسانی به مردم محروم و ضعیف مناطق مختلف کرمانشاه اقدام کرد.

ارسال نشود/////کمک مؤمنانه و مواسات؛ دغدغه اصلی جهادگران کرمانشاهی/ جایگاه گروه‌های جهادی مشخص شود

محمدی اظهار کرد: تهیه و بسته‌بندی 28 هزار بسته معیشتی با همکاری گروه جهادی پیروان ولایت طی این مدت از جمله مهمترین برنامه‌های گروه ما بود که توانستیم با اجرای آن، بسیاری از خانواده‌های محروم کرمانشاهی را از این بسته‌ها بهره‌مند کنیم.

مدیر گروه جهادی منتظران ظهور کرمانشاه تصریح کرد: به مناسبت عید سعید غدیر خم نیز توانستیم با کمک جمعی از خیران، تعداد دو هزار بسته غذای گرم را تهیه و در میان محلات نیازمند کرمانشاه توزیع کنیم. تهیه هشت جهیزیه برای هشت عروس و داماد نیازمند با کمک خیران منطقه، تهيه دارو برای بیماران نیازمند، ساخت دیوار حیاط در روستا برای سه فرزند یتیم، تهیه کفش برای بچه‌های نیازمند و یتیم با کمک خیران و شناسایی و ثبت نام مردم نیازمند برای توزیع بسته‌های معیشتی با همکاری گروه جهادی پیروان ولایت از دیگر برنامه‌های گروه جهادی ما در این ایام بوده است.

ارسال نشود/////کمک مؤمنانه و مواسات؛ دغدغه اصلی جهادگران کرمانشاهی/ جایگاه گروه‌های جهادی مشخص شود

محمدی افزود: توزیع گوشت قربانی در بین محرومان و نیازمندان طی هر ماه با کمک خیران منطقه، اهدای خون از سوی اعضای گروه طی هفته بسیج در شرایط کمبود بانک خون در کشور و برگزاری يادواره شهدا در ایام هفته بسیج نیز از دیگر فعالیت‌هایی بود که گروه ما در این ایام انجام داده است.

مدیر گروه جهادی منتظران ظهور کرمانشاه در پایان در رابطه با موانع موجود بر سر راه فعالیت گروه‌های جهادی تصریح کرد: اگر جایگاه گروه‌های جهادی در میان دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی مشخص شود، بسیاری از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد و می‌توانند بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای به خدمت‌رسانی به محرومان بپردازند.

انتهای پیام
captcha