شبکه «راه حل»؛ بستری برای خدمت به کسب‌وکارهای زیان‌دیده از شرایط کرونایی
کد خبر: 3941496
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

شبکه «راه حل»؛ بستری برای خدمت به کسب‌وکارهای زیان‌دیده از شرایط کرونایی

شبکه «راه حل» که از سوی مجموعه‌ای از جهادگران در دانشگاه‌های مختلف ایجاد شده، بستری برای خدمت‌رسانی به کسب‌وکارهای زیان‌دیده از شرایط کرونایی کشور است.

امیرحسن خواجوی، مدیر شبکه «راه حل»

متأسفانه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‎‌های ضروری ستاد ملی کرونا برای کسب‌وکارهای متعدد کشور موجب شده است که بسیاری از مشاغل به دلیل تعطیلی‌ زیاد با ضرر و زیان‌های فراوانی مواجه شوند. در این راستا تنی چند از هنرمندان و دانشگاهیان مراکز مختلف هنری و دانشگاهی گرد هم آمده و توانسته‌اند با راه‌اندازی شبکه «راه حل» به خدمت‌رسانی و کاهش آسیب کسب‌وکارها در شرایط کرونایی اقدام کنند. خبرگزاری ایکنا در همین باره با امیرحسن خواجوی، مدیر شبکه «راه حل»، گفت‌وگو کرده است که در ادامه از نظر می‌گذرد؛

مدیر شبکه «راه حل» در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه این مجموعه در بحث تولید محتوا و تهیه‌کنندگی سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند، گفت: در ابتدای سال جاری مشغول تولید آثاری درباره این بیماری بودیم که برنامه‌های خوبی نیز تولید شد. شیوع کرونا باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای فضای کسب‌وکار به ویژه در فضای تولیدات رسانه‌ا‌ی شده است. بنابراین طی مشورت با جمعی از دوستان هنری مجموعه به این نتیجه رسیدیم که برای کمک به مجموعه خود و نیز کسب‌وکارهایی که در شرایط کرونایی کشور متضرر شده‌اند، کار متفاوتی را انجام دهیم. با توجه به اینکه فعالیت مجموعه ما منحصر به تولیدات هنری و رسانه‌ای بود و این تولیدات نیز در شرایط کرونایی دردی از فضای کسب‌وکار زیان‌دیده دوا نمی‌کرد، در مشورت با جمعی از اندیشمندان اقتصادی، تصمیم به ایجاد شبکه‌ای با عنوان «راه حل» گرفتیم تا بتوانیم به صورت جهادی به کمک کسب‌وکارهای آسیب‌دیده برویم.

مدیر شبکه «راه حل» با اشاره به چگونگی فعالیت و خدمت‌رسانی این شبکه، تصریح کرد: کسب‌وکارها در وهله نخست نیاز به تحلیل شرایط بحرانی دارند. بنابراین تعدادی از اعضای جهادی مجموعه شامل چند استاد دانشگاه و دانشجویان فعال اقدام به تولید طرح‌های مختلف کسب‌وکار و راهکارهای عبور از بحران برای مشاغل آسیب‌دیده کردند و این راهکارها را در اختیار صاحبان مشاغل قرار دادند. همچنین، آنان با اجرای این شیوه به زمینه‌های جدیدی برای ارائه محصولات خود به بازار نیاز دارند که آنها‌ را مهیا کردیم تا کسب‌وکارهای مختلف بتوانند مارکت‌های دیجیتالی را راه‌اندازی کنند.

خواجوی مدیر شبکه «راه حل»

خواجوی ادامه داد: توانستیم با کمک اعضای جهادی مجموعه شامل عزیزانی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران بسترهای ارزان‌قیمتی را فراهم کنیم تا کسب‌وکارهایی که مجبورند در این شرایط کرونایی مدت‌ فراوانی تعطیل باشند بتوانند کالا و خدمات خود را برای مخاطبان در فضای مجازی ارائه دهند.

مدیر شبکه «راه حل» با اشاره به نحوه آگاه‌سازی مخاطبان مشاغل مختلف از فضای ایجادشده، تصریح کرد: در گام بعدی تصمیم گرفتیم که فعالیت خود را به یک شبکه تبدیل کنیم تا تمامی اعضای آن نه‌تنها به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازند، بلکه به تبلیغ کسب‌وکار دیگر اعضای شبکه نیز اقدام کنند. همچنین، بهره‌گیری از این شبکه بسیار کم‌هزینه بوده و برای استفاده بلندمدت در نظر گرفته شده است. تا زمانی که کسب‌وکارهای مختلف حاضر در شبکه به سوددهی لازم و جبران ضرر‌های خود نرسیده باشند، هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت خدمات ارائه‌شده از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

خواجوی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «راه حل مشکلات در داخل است و این راه حل‌ها از سوی جوانان مؤمن و انقلابی به دست می‌آید»، گفت: از ابتدای سال جاری تا خرداد مشغول فراهم کردن زیرساخت‌های این شبکه بودیم و تاکنون توانسته‌ایم به بیش از صد کسب‌وکار مختلف در کشور خدمت‌رسانی کنیم. از آنجا که خداوند متعال به این‌گونه فعالیت‌ها برکت می‌دهد، بسیاری از اندیشکده‌های مختلف نیز به میدان آمده و به مجموعه ما برای ایجاد بسترها و بسته‌های ویژه مشاغل مختلف کمک می‌کنند تا کسب‌وکارهای ارائه شده در شبکه بتوانند با راهکارهای عبور از بحران و رسیدن به سوددهی و جبران ضرر آشنا شوند.

وی با اشاره به فعالیت 45 نفر از دانشجویان، هنرمندان و اساتید دانشگاه در این مجموعه، اظهار کرد: به توفیق الهی از تعداد صد کسب‌وکاری که اقدام به خدمات‌رسانی به آن‌ها کرده‌ایم، حدود 20 کسب‌وکار توانسته‌اند که به نقطه مطلوب رسیده و مشکلات خود را برطرف کنند. مجموعه ما فقط به کسب‌وکارهایی که از پیش فعالیت داشته و اکنون به دلیل شرایط کرونایی متضرر شده‌اند، خدمت‌رسانی می‌کند و خدمات ما شامل کسب‌وکارهایی که جدیداً راه‌اندازی شده‌اند نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha