قطع بیمه برخی فعالان قرآنی به دلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه
کد خبر: 3947326
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

قطع بیمه برخی فعالان قرآنی به دلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیمه برخی از فعالان قرآنی به دلیل ناتوانی در پرداخت حق بیمه قطع شده است، گفت: برای مربی قرآنی که در شرایط تعطیلی کلاس‌ها منبع درآمدی ندارد، حق بیمه 200 هزار تومانی نیز زیاد است.

مجید باوردی، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه در حال حاضر، گفت: در حال حاضر کلاس‌های آنلاین مؤسسات مهم‌ترین برنامه است و تعدادی از مؤسسات در حال برگزاری دوره‌ها با همکاری اتحادیه هستند.

وی با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی در حال حاضر، افزود: بسیاری از مؤسسات ما استیجاری هستند یا کلاس‌هایشان را در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌کردند. مساجد تعطیل شده‌اند و فقط تعداد افراد معدودی در نماز جماعت شرکت می‌کنند. حداکثر 5 مؤسسه استیجاری داریم که فعالیت می‌کنند و 2 یا 3 مؤسسه نیز که ساختمان خودشان را دارند، چون هزینه مکان نمی‌دهند، فعالیت خوب و چشمگیری دارند. متأسفانه اکثریت قریب به اتفاق مؤسسات ما تعطیل هستند، به این دلیل که خانواد‌ه‌ها نگران هستند که فرزندانشان به ویروس کرونا مبتلا شوند.

باوردی تعداد مؤسسات استان را 140 مورد اعلام و بیان کرد: این تعداد شامل مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بیش از 500 خانه قرآن روستایی و شهری نیز داریم که تعدادی از آن‌ها در سطح استان فعال هستند و تعداد زیادی نیز غیرفعال شده‌اند.

کلاس‌های مجازی در حد رفع اشکال هستند

وی ادامه داد: اکثریت قریب به اتفاق مؤسسات رو به تعطیلی هستند، به خاطر اینکه مراجعه‌ای وجود ندارد. خانواده‌ها نیز نگران هستند و پذیرش مسئولیت تضمین سلامتی قرآن‌آموزان نیز کار دشواری است که بسیاری آن را قبول نمی‌کنند. کلاس‌های مجازی را داریم و با قرآن‌آموزان ارتباط وجود دارد، اما این کلاس‌ها در حد رفع اشکال هستند، نه در حد کلاس‌های رسمی. از سوی دیگر مؤسساتی داریم که دوره‌های تخصصی خود را به‌صورت آنلاین در سطح ایران برپا کرده‌اند؛ کرمانشاه، همدان، قزوین، اصفهان، مشهد و ... قرآن‌آموز جذب کرده‌اند و کلاس‌های تخصصی تربیت مربی را نیز در سطح پیشرفته برگزار می‌کنند، به طور مثال، مؤسسه طارق یکی از این مؤسسات است که فعالیت چشمگیری در سطح استان دارد.

باوردی اظهار کرد: بیمه بسیاری از کارکنان مؤسسات قرآنی غیرفعال شده است. بسیاری هنوز بیمه نیستند، بعضی‌ها نیز نتوانسته‌اند هزینه‌ها را به موقع پرداخت کنند و بیمه‌شان غیرفعال شده است. قرار بود در حدود 50 نفر تعیین شوند تا بیمه‌هایشان برقرار شود که این اتفاق نیفتاد. فهرست بیمه‌‌شدگان فعالان قرآنی مؤسسات استانی کل استان نشان می‌دهد که تعداد بیمه‌شدگان بسیار کاهش یافته است. نام تعدادی از مربیان و فعالان قرآنی ما در آن فهرست نیست و بعضی از اسامی فعالان قرآنی که قبلاً بیمه بوده‌اند، اسمشان در این فهرست نیامده و باید پیگیر شویم که جریان آن چیست و نتیجه‌اش چه می‌شود.

وی ادامه داد: برای فردی که منبع درآمد ندارد، پرداخت حق بیمه حتی در حد 200 هزار تومان نیز زیاد است. چندین نفر را می‌شناسم که منبع درآمدشان فقط حق‌الزحمه‌ای بوده که از تدریس در کلاس‌های قرآن دریافت می‌کردند که الان آن هم نیست. این افراد از کجا باید درآمدی داشته باشند تا حق بیمه را پرداخت کنند.

این مدرس دانشگاه تبریز درباره جلسات اتحادیه نیز گفت: جلسات اتحادیه تقریباً به صورت ماهانه برگزار می‌شود. البته ماه گذشته برگزار نشد و تلفنی صحبت کردیم. علتش این بود که بعضی از اعضا نتوانستند حضور پیدا کنند و از این به بعد نیز جلسات را به صورت آنلاین برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha