تلاش مسلمان بریتانیایی برای کاهش ناامنی غذایی
کد خبر: 3947793
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

تلاش مسلمان بریتانیایی برای کاهش ناامنی غذایی

یک چهره برجسته جامعه مسلمانان بریتانیا که اخیرا به عنوان رئیس یکی از بزرگترین بانک‌های مواد غذایی این کشور منصوب شده، وعده داده که با نا‌امنی غذایی در این کشور که به دلیل شیوع کرونا تشدید شده، مقابله کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Arab News، مدثر احمد  که تبار پاکستانی دارد، با ریاست یکی از با نفوذترین شرکت‌های ارتباطی بریتانیا و مشاوره به دولت در مقابله با اسلام هراسی، به شهرت رسیده است. 

احمد اکنون مسئولیت ریاست بانک غذایی به نام  Bow را به عهده گرفته است. وی تلاش می‌کند که با فقر غذایی در دوران شیوع کرونا که در میان اقلیت‌های قومی بریتانیا بیشتر شده مقابله کند.

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در بریتانیا، تعداد افرادی که در محله «تاور هملتز» Tower Hamlets که احمد در آن بزرگ شده و بانک غذای Bow در آن قرار دارد، برای دریافت کمک‌های غذایی مراجعه می‌کنند، 8 برابر شده است.

احمد می گوید: بسیاری از کسانی که به ما مراجعه می‌کنند قبلاً هرگز به  بانک مواد غذایی مراجعه نکرده‌اند اما شرایط کنونی وضعیت آنها را تغییر داده است.

بانک غذا سازمانی خیریه و غیردولتی است که به کسانی که در تهیه مایحتاج خوراکی خود مشکل دارند، کمک می‌کند. این نوع از بانک‌ها در سراسر دنیا با هدف جلوگیری از به‌هدر رفتن غذاهای آماده و بسته‌بندی و توزیع غذا میان نیازمندان در راستای مبارزه با گرسنگی تأسیس‌ شده‌اند.

انتهای پیام
captcha