رژیم صهیونیستی فرهنگ همزیستی در منطقه را هدف گرفته است
کد خبر: 3947815
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
رئیس امور دینی ترکیه:

رژیم صهیونیستی فرهنگ همزیستی در منطقه را هدف گرفته است

رئیس امور مذهبی ترکیه، حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد و آن را باعث ضربه زدن به فرهنگ همزیستی در منطقه دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه، حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد و هدف از آن را ضربه زدن به فرهنگ همزیستی در منطقه دانست.
 
وی  که در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی با حضور جمعی از اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان، هیئت علمای فلسطین و تعدادی از هیئت‌ها و نهادهای اسلامی دیگر سخن می‌گفت، تأكید كرد كه دولت و مردم ترکیه همیشه در كنار برادران فلسطینی خود كه از مسجدالاقصی محافظت می‌كنند، هستند و به حمایت‌های همه جانبه خود ادامه می‌دهند.
 
و ی افزود: صهیونیست‌ها در تلاشند مسجدالاقصی را به روش خود تجزیه كنند و به دنبال نابودی تاریخچه این مسجد با از بین بردن آثار تاریخی و قطع ارتباط آن با گذشته هستند.
 
وی ادامه داد: ما حملات و نقشه‌های خیانت‌آمیز ستمگران صهیونیست که حقوق بشر، وجدان، اخلاق و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرند، محکوم می‌کنیم.
 
ارباش افزود: صهیونیست‌ها در تلاش برای غصب سرزمین انبیاء، میراث مشترک بشریت و مسجدالاقصی بوده و امنیت، صلح و فرهنگ دیرینه همزیستی در منطقه را هدف قرار داده‌اند.
 
وی ادامه داد: صهیونیست‌های اشغالگر به اهداف خود نخواهند رسید و شکست خواهند خورد؛ این ظالمان که ارزش‌ها و حقوق بشر و وجدان برای آنها مهم نیست، در هرج و مرج و مصیبت‌هایی که خود عامل آن هستند، گرفتار خواهند شد و از بین خواهند رفت.
 
ارباش از همه مسلمانان خواست برای فتنه‌ای که به وحدت آنها آسیب برساند و قدرت آنها را تضعیف کند، فرصت فراهم نکنند و مانع از ظالمی شوند که جغرافیای کشورهای مسلمان را به سرزمین خونریزی تبدیل می‌کند.
 
مساحت مسجدالاقصی 144 هزار متر مربع است و بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی، سومین مکان مقدس مسلمانان در جهان است. الاقصی در معرض تهاجم مکرر شهرک‌نشینان اسرائیلی قرار دارد که اغلب از باب المغاربه در دیوار غربی مسجد انجام می‌شود.
انتهای پیام
captcha