ماجرای تلاوت مکرر آیه تطهیر در مقابل خانه حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3947878
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
آیت‌الله استادی مطرح کرد؛

ماجرای تلاوت مکرر آیه تطهیر در مقابل خانه حضرت زهرا(س)

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: خود علمای تسنن مکرر گفته‌اند که رسول خدا(ص) وقت نماز صبح که می‌شد به درب خانه حضرت زهرا(س) می‌آمدند و می‌فرمودند: «الصلوة» و آیه تطهیر را می‌خواندند، این کار پیامبر(ص) برای چه بود؟ این کار را می‌کردند که مردم بدانند حضرت زهرا(س) معصوم است و اگر اختلافی پیش آمد، هر چه حضرت زهرا(س) بگویند آن درست است.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله رضا استادی، پنجشنبه، 25 دی‌ماه، در جلسه عزاداری ایام فاطمیه که در مؤسسه طلوع مهر قم و به‌صورت مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: واضح است که تشکیل چنین جلساتی به این خاطر است که ما جایگاه این بانوی عظیم و اهل‌بیت(ع) را بشناسیم و هر چه شناخت زیادتر شود، محبت بیشتر شده و هر چه محبت بیشتر شود، اطاعت بیشتر خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هدف اصلی اطاعت است و هر چه بیشتر بشناسیم و محبت داشته باشیم، بیشتر اطاعات می‌کنیم، برای شناخت حضرت زهرا(س) راه‌های بسیاری است، اول مراجعه به قرآن که آیاتی وجود دارد و می‌توان به آن‌ها استناد کرد.

وی گفت: از سوی دیگر حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و علمای شیعه و سنی ایشان را معرفی کرده‌اند و باید به این مسائل رجوع کنیم تا آن شخصیت عظیم را به‌خوبی بشناسیم.

آیت‌الله استادی تأکید کرد: در تعریف قرآن و اهل بیت(ع) مثل ما نیست که جانب انصاف را کنار گذاشته باشد، بلکه آن چیزی که وجود دارد را بیان می‌کند. در تعریف‌ها و یا انتقادهای خود آنچه هست را نمی‌گوییم و عادلانه رفتار نمی‌کنیم و حق مطلب را نمی‌گوییم و گاهی کمتر گاهی بیشتر می‌گوییم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: وقتی حضرت علی(ع) خواستند مالک اشتر را معرفی کنند فقط یک جمله گفتند و فرمودند مالک برای من مثل من برای پیامبر(ص) است، این یک جمله است، اما دنیایی معنی و حرف دارد و در معرفی افراد مبالغه نشده است.

وی با اشاره به آیه تطهیر گفت: این آیه مربوط به حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) و حسنین(ع) است و در مورد شخصیت حضرت زهرا(س) سخن گفته است و هیچ جای شک و شبهه ندارد، مفهوم آیه تطهیر این است که می‌گویند این اهل بیت(ع) معصوم‌اند و نباید این را دست‌کم گرفت.

آیت‌الله استادی گفت: جملاتی که از پیامبر(ص) در مورد حضرت زهرا(س) مطرح می‌شود، باید خیلی دقت کنیم که ایشان چه چیزی می‌خواست بگویند آن‌هم این‌گونه کوتاه، که باید به این مسائل دقت کرده و به‌خوبی نیز به نسل آینده منتقل کنیم. حضرت رسول اکرم(ص) دست حضرت زهرا(س) را گرفتند و فرمودند فاطمه پاره تن من است و هرکسی ایشان را آزار دهد من را آزار داده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی دیگر از پیامبر(ص) گفت: ایشان می‌فرمایند که محبوب‌ترین خانواده من پیش من حضرت زهرا(س) است و این نشان می‌دهد که چه جایگاهی آن حضرت دارند.

آیت الله استادی تصریح کرد: این سخنان پیامبر(ص) تعارف نیست و مثل صحبت ما نیست که همین‌طور حرفی را بزنیم، حال سؤال اینجاست که فاطمه(س) محبوب‌ترین و عزیزترین است و هر کس ایشان را اذیت کند پیامبر(ص) را اذیت کرده است، چرا پیامبر(ص) این‌ها را می‌فرمایند و چرا اصرار دارد؟

وی گفت: خود علمای تسنن مکرر در مکرر گفته‌اند که رسول خدا(ص) وقت نماز صبح که می‌شد به درب خانه حضرت زهرا(س) می‌آمدند و می‌فرمودند الصلوه و آیه تطهیر را می‌خواندند، این کار پیامبر(ص) برای چه بود؟ می‌خواستند معرفی کنند؟ خوب یک‌بار دو بار کافی بود اما چرا پیامبر(ص) تأکید داشتند؟ و تا 17 ماه عنوان‌شده که پیامبر(ص) این کار را می‌کردند که بیش از 500 روز می‌شود و پیامبر(ص) این کار را می‌کردند که مردم بدانند حضرت زهرا(س) معصوم است و اگر اختلافی پیش آمد و اتفاقی افتاد هر چه حضرت زهرا(س) بگویند آن درست است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که حضرت زهرا(س) از ما راضی باشند که اگر ایشان راضی باشند پیامبر(ص) راضی هستند و اگر پیامبر(ص) راضی باشند، خداوند راضی خواهند بود و باید مراقب باشیم و زندگی‌هایمان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مطابق رضایت حضرت زهرا(س) باشد و حلال و حرام را رعایت کنیم.

انتهای پیام
captcha