دفاع مقدس سند زرین نظام است
کد خبر: 3957256
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

دفاع مقدس سند زرین نظام است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با توجه به اهمیت دفاع مقدس پس از انقلاب اسلامی و واکنش‌های دشمنان نظام، دفاع مقدس سند زرین نظام است.

دفاع مقدس سند زرین نظام استبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۱۲ اسفندماه در مراسم افتتاح باغ موزه دفاع مقدس خراسان‌شمالی، گفت: پیش از کرونا هر ساله حدود هفت میلیون نفر به راهیان نور اعزام می‌شدند که ۸۰ درصد آن‌ها جوانان بودند و این نشان می‌دهد که هنوز نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس در یاد و خاطره مردم زنده است.

وی با اشاره به اینکه خاطرات ما همچنان در خط مقدم دفاع مقدس مانده است، تصریح کرد: آنچه باید بیشتر برای جوانان تبیین شود، اتفاقات و کارهایی است که در پشت جبهه انجام شده است.

کارگر با تأکید بر اینکه پیش از معاهده برجام رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت بیان کرد که مردم جمهوری اسلامی پیش از انقلاب و بدون امکانات لازم هشت سال مقاومت کردند، ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به مخالفت‌های کنگره آمریکا برای شروع مذاکرات برجام گفت که مردم ایران در آن زمان بدون امکانات لازم، هشت سال جنگیدند و به پیروزی رسیدند اما الان که امکانات لازم را دارند، نمی‌توان مانند گذشته ارتباطات را ادامه داد.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی قادر به تولید سیم خاردار نیز نبودیم اما در حال حاضر در تمام زمینه‌های علمی، سیاسی، هسته‌ای و... توانمند هستیم و این موضوع بهترین اتفاق حداقل در ۲۰۰ سال گذشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ جهانی اول و دوم ایران کشور بی‌طرف بود اما در همان زمان نیز ایران اشغال شد و از ۲۰ میلیون جمعیت ایران، 10 میلیون از بین رفتند که علت آن نیز از بین رفتن مردم ایران به‌ علت گرسنگی بود و این موضوعات باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود تا نسل جوان بداند انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است.

انتهای پیام
captcha