مجاهدت جهادگران راهیان شهادت در نوروز ۱۴۰۰
کد خبر: 3963846
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

مجاهدت جهادگران راهیان شهادت در نوروز ۱۴۰۰

گروه جهادی راهیان شهادت سی‌امین دوره اردوی جهادی خدمترسانی و فرهنگی خود را در سیزدهمین سال تشکیل این گروه در محرومترین نقطه کشور برگزار کرد.

مجاهدت جهادگران راهیان شهادت در نوروز ۱۴۰۰به گزارش ایکنا؛ جهادگران راهیان شهادت در فروردین ۱۴۰۰ با اهتمام و عزم جهادی خود توانستند دو مدرسه با یازده کلاس درس و زیر بنای ۶۰۰ متر مربع را به ۸۰ درصد پیشرفت در ساخت برسانند.

همچنین برای معلولین و از کار افتادگان محروم و کم‌برخوردار شهرستان دلگان ده‌ها سرویس بهداشتی و حمام ویژه معلولان، بازسازی خانه محرومان، بازسازی مسجد از جمله خدمات عمرانی در فروردین ۱۴۰۰ بوده است.

در بخش بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با زیر پوشش قرار دادن سه روستای محروم و کپرنشین به صورت تخصصی برنامه‌هایی از قبیل مهارت‌آموزی در زمینه‌های خیاطی، شبه قالی، گلدوزی، نمددوزی و ... که به توانمندسازی خانواده‌ها و ایجاد اشتغال خانگی و معیشت خانوار‌ها کمک می‌کند خدمت‌رسانی کردند.

از دیگر فعالیت‌های بانوان در سه روستای محروم باغباغون، میان بازار و موتور پیر سیستان و بلوچستان آموزش کودکان در قالب کار با کودک با سیر محتوایی و آموزشی در راستای اعتلای رفتار خانوادگی اسلامی و آموزش‌های احکام شرعی و آشنایی با قرآن و نهج البلاغه از دیگر فعالیت‌های فرهنگی بوده است.

مجاهدت جهادگران راهیان شهادت در نوروز ۱۴۰۰

غربالگری ساکنان این سه روستا با جمعیتی معادل ۱۱۵۰ نفر در طرح جهادگران شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله فعالیت‌های اثر بخش بانوان در این دوره بوده است.

توزیع ۱۵۰ بسته غذایی و ۱۵۰۰ جفت کفش و اهدای صد‌ها اسباب بازی در شب عید ارمغان گروه جهادی راهیان شهادت در شرایط اقتصادی فعلی کشور در این مناطق بود.

گروه جهادی راهیان شهادت از سال ۱۳۸۸ در فضای دانشگاهی فعالیت‌های محرومیت‌زدایی خود را در مناطق محروم و مرزی کشور آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha