کد خبر: 3973953
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

تفاوت خواست مردم با عملکرد روسای جمهور

عضو جامعه مبلغین کشور گفت: بین عملکرد روسای جمهور با خواست و مطالبه مردم تفاوت وجود دارد.

تفاوت خواست مردم با عملکرد روسای جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد صابری تولایی، عضو جامعه مبلغین کشور، 5 خردادماه، در دومین همایش بصیرتی حماسه حضور که در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه  21 شاخص در خصوص ملاک‌های مردم درباره انتظارات آن‌ها از رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفته که با عملکرد روسای جمهور اختلاف دارد، اظهار کرد: اشتغال‌زایی، رفاه، امنیت و تحول اقتصادی جزو خواسته‌های مردم از روسای جمهور است که در کشور انجام شود، اما براساس نظر‌سنجی‌های انجام شده، اصول‌گرایان به امنیت، مقاومت و اقتدار و اصلاح‌طلبان به تعامل خارجی، آزادی و دموکراسی پرداخته‌اند که با نظرات مردم همخوانی ندارد.

عضو جامعه مبلغین کشور به ارکان جنگ کشور با استکبار اشاره کرد و گفت: فرمانده میدان، مسئله میدان، مخاطب در میدان، رقیب در میدان و مردان میدان را پنج رکن نقش آفرین در میدان دانست که باید با توجه به آن‌ها با دشمنان مقابله کرد.

صابری تولایی اظهار کرد: رهبر انقلاب به عنوان فرمانده میدان از ما مطالبات و ملاحظاتی دارند که مقدمه آن‌ها اطلاعات است از شرایط خود و دشمن آگاه باشیم. در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای انجام شده که نتایج قابل توجهی داشته و می‌شود آن‌ها را به کل کشور تعمیم داد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات و تشخیص فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری افزود: «تبیین گفتمان»، «تبیین شاخص‌ها»، «معرفی» و «تبلیغ» برای آن فرد از جمله اقداماتی است که باید در انتخابات انجام شود.

ممنوعیت روحانیت در تبلیغ

صابری تولایی وظیفه روحانیت در ایجاد مشارکت در انتخابات را بسیار خطیر دانست و گفت: روحانیت وظیفه دارد گفتمان و شاخص‌ها را تبیین و در صورت پرسش افراد از آن‌ها، گزینه مورد نظر خود را بیان کند اما حق ندارد برای فردی تبلیغ کند.

عضو جامعه مبلغین کشور تأکید کرد: روحانیت نباید خودش را خرج افراد کند. روحانیت نماینده نظام است، نه نماینده حزب که منزل و خودروی خودش را برای اهداف تبلیغاتی اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه شبکه توزیع معارف اهل بیت نباید خرج افراد شود افزود: یک روحانی، در صورتی که به عنوان فردی منبری شناخته می‌شود، حق چنین کاری را ندارد، اما اگر او را به عنوان کنشگر سیاسی می‌شناسند، می‌تواند به این حوزه نیز ورود کند.

کاهش مشارکت

عضو جامعه مبلغین کشور با اشاره به مسئله میدان گفت: امروز مسئله میدان، انتخابات است و براساس بررسی‌های انجام شده احتمالاً با کاهش 10 الی 15 درصدی مشارکت در انتخابات نسبت به ادوار گذشته روبه رو خواهیم بود.

وی افزود: با این کاری که اتفاق افتاد (لیست نهایی شورای نگهبان) نیز احتمالاً مشارکت پایین‌تر هم بیاید. کار سخت شده و وظیفه ما سنگین‌تر شده است.

وی اظهار کرد: فضای جامعه با توجه به اینکه در ایام انتخابات قرار داریم بسیار سرد است و براساس نظرسنجی انجام شده، 70 درصد مردم در بهمن ماه سال گذشته نظری در خصوص نامزدهای شورای شهر نداشتند.

تفاوت نظر مردم با اقدامات انجام گرفته

حجت‌الاسلام صابری تولایی به ملاک‌های بررسی عملکرد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: 21 شاخص مورد بررسی قرار گرفته شده که نشان می‌دهد اقدامات انجام شده با نظر مردم متفاوت است.

وی ادامه داد: اولویت مردم توجه به ایجاد اشتغال، رفاه، امنیت و تحول اقتصادی است. اما اولویت اصولگرایان اقتدار، مقاومت، امنیت و اولویت اصلاح‌طلبان، آزادی، دموکراسی و تعامل خارجی بوده است که نشان از اختلاف نظر مردم در اولویت‌ها و برنامه‌های روسای جمهور دارد.

وی با اشاره به رکن مخاطب میدان گفت: باید بدانیم جامعه هدف ما چه ویژگی دارد. براساس تحقیقاتی که در حوزه مردم‌شناختی دینی انجام شده، 93 درصد جمعیت کشور به اینکه خداوند خالق جهان است و آن را اداره می‌کند باور دارند. 85 درصد نیز به روز حسابرسی از اعمال معتقد هستند.

عضو جامعه مبلغین کشور تصریح کرد: با این وجود بیش از 50 درصد مردم در نظرسنجی‌ها گفته‌اند که دروغ می‌گویند و این نشان می‌دهد که باید در تبلیغات خود تلاش کنیم اعتقاد فکری را به عمل تبدیل نماییم.

انتهای پیام
captcha