بیانیه جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز اشغال قدس
کد خبر: 3975747
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

بیانیه جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز اشغال قدس

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز اشغال قدس تأکید کرد که اسرائیل ببر کاغذی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تسنیم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز شنبه به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز اشغال قدس به دست اشغالگران صهیونیست در یک بیانیه، اعلام کرد: شرایط شکست و ناتوانی عربی تکرار نخواهد شد. فلسطینی‌ها توان و اراده بی نظیری دارند و توان و عزم ادامه جهاد و مبارزه تا آزادسازی کل فلسطین را دارند.

جهاد اسلامی در این بیانیه از همه ملت‌های عربی خواست که حامی فلسطین برای برآورده شدن آرزوی و امید آن باشند و همچنین، از کشورهای عربی و اسلامی هم درخواست کرد که با عادی سازی با رژیم صهیونیستی مخالفت کنند و به همه اشکال روابط با دشمن صهیونیست پایان دهند.

متن این بیانیه به این شرح است: «مقاومت خود را با قدرت دیکته کرد و دشمن رو به زوال است.

ای مردم صبور فلسطین، امروز پنجاه و چهارمین سالروز اشغال قدس در سال 1967 است که طی آن رژیم صهیونیستی بر شهر قدس مسلط شد و از آن هنگام به قتل و کشتار و پاکسازی نژادی علیه ساکنان اصلی شهر پرداخت.

سالروز «نکسه» امسال در شرایط و معادلات مختلفی رخ می‌دهد و توازنات بازدارندگی که مقاومت فلسطین ایجاد کرد که طی پنج دهه و نیم هرگز در مخلیه اشغالگران هم نمی‌گنجید و این در نبرد شمشیر قدس تجلی یافت که مقاومت فلسطین، اشغالگران را درهم شکست و ضرباتی به آن وارد کرد که ارتش های کلاسیک عربی نتوانستند آنرا انجام دهند.

ما در جنبش جهاد اسلامی و همزمان با سالروز اشغال شهر قدس بر این موارد تاکید می‌کنیم؛

اولا، شرایطی عجز عربی در ژوئن 1967 تکرار نخواهد شد و فلسطینی‌ها اراده بی نظیر دارند و اعتمادشان به خدا در وهله اول و سپس به خودشان است و نبرد تا آزادسازی وجب به وجب اراضی فلسطین ادامه خواهد داشت.

دوم، در این مناسبت تلخ تاکید می‌کنیم که نبرد شمشیر قدس و مواع کوبنده مقاومت به دشمن پیام روشنی ارسال کرد که ما اجازه آواره کردن ساکنان قدس را نخواهیم داد و اجازه سیطره بر مسجد الاقصی و تعدی به نمازگزاران را نمی‌دهیم و ملت فلسطین و مقاومت آن آماده جانفشانی برای کوتاه کردن دست صهیونیست‌ها از قدس و ساکنان آن است.

سوم، کسانی که به سقوط ملت فلسطین دلبسته‌اند و این تحت تهدیدات دشمن به زانو درآید و تحت محاصره، در توهم به سر می‌برند. آنکه جانش را در کف دستش گذاشته است و آرمان خود را باور دارد هرگز پرچم سفید را بالا نخواهد برد هراندازه که مرحله سختی باشد.

چهارم، از ملتهای عربی می‌خواهیم که حامی ملت فلسطین تا تحقق آمالش در آزادی و حق بازگشت فلسطینی‌ها باشند. از کشورهای عربی و اسلامی هم می‌خواهیم که در راستای مخالفت با عادی سازی با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به همه اشکال روابط با دشمن حرکت کنند زیرا دشمنی که توان حمایت خود از ضربات مقاومت فلسطین را ندارد توان حمایت از متحدانش را هم نخواهد داشت.

در آخر خطاب به ملت فلسطین درود می‌فرستیم و عهده می‌بندیم که به خون شهیدان وفادار باشیم.

امروز شنبه پنجم ژوئن 2021، مصادف با پنجاه و چهارمین سالروز «نکسه» است و این در شرایطی است که حملات نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و اراضی 48 و غزه به فلسطینی‌ها ادامه دارد و روز گذشته کرانه باختری شاهد شدیدترین درگیری‌ها بود.

از سوی دیگر «ابو انس» از فرماندهان گردان‌های قدس گفت: صدای موشک‌ها و توپخانه متوقف شده است اما مسیر جهاد و مقاومت ادامه دارد. قدس در قلب نبرد شمشیر قدس بود.

وی افزود: ملت ما در نبرد شمشیر قدس موفق شد که رژیم صهیونیستی را در تنگنای بی‌سابقه قرار دهد.

ابوانس گفت: گردان‌های قدس و گروه‌های مقاومت، تل آویو را از طریق موشک‌های خود به مکانی بسیار نزدیک به غزه تبدیل کردند. گردان‌های القدس و گروه‌های مقاومت در نبرد شمشیر قدس بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش شکست خورده او را شکست داد و خسارت‌های سنگینی به  سران اشغالگر و جبهه داخلی شکننده آن وارد کرد.

ابو انس گفت، گردان‌های القدس و گروه‌های مقاومت با موشک‌های خود که «حولون»، «هرتسلیا» و مرکز شکننده رژیم صهیونیستی را ملتهب و تل‌آویو را به نزدیکترین مکان به نوار غزه تبدیل کرد.

وی افزود: گردان‌های قدس درس فراموش نشدنی به دشمن داد که دشمن شبانه روز کابوس می‌بیند. ما این پیام را به جهانیان ارسال کردیم که رژیم صهیونیستی رژیمی شکننده و ببر کاغذی است که می‌توان آنرا درهم شکست.
انتهای پیام
captcha