فاصله از انتخابات تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 3977058
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
اهمیت حضور/ 5

فاصله از انتخابات تراز انقلاب اسلامی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان گفت: عدم رغبت برخی برای شرکت در انتخابات به خاطر دور شدن انتخابات از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. من فکر می‌کنم از انتخابات تراز انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم. دروغ، تهمت، استفاده از ابزارهای روانی و تبلیغاتی برای پیروز شدن و برای پیروز نشدن برخی نامزدها نشان می‌دهد ما از انتخابات تراز انقلاب اسلامی فاصله داریم.

رحجت‌الاسلام  جعفر علوی‌کیا، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره اهمیت حضور و مشارکت عمومی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات برای کشورهایی که حداقل مدعی هستند به صورت مردم‌سالارانه و دموکراتیک اداره می‌شوند و رأی مردم در انتخاب مسئولان و انتخاب برنامه‌ها موثر است، بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: برای نظام جمهوری اسلامی که منحصر به فردترین انقلاب چه از حیث ماهیت و چه از حیث شکل است، از روزهای اولیه پیروزی، رأی و نظر مردم و انتخابات اهمیت خود را نشان داده است. مردم‌سالاری مهم‌ترین و بارزترین ویژگی این انقلاب اسلامی است که امام(ره) به دنیا نشان داد.


بیشتر بخوانید: 

علوی‌کیا با بیان اینکه ما تقریباً در طول سالهای متمادی که از پیروزی انقلاب گذشت تقریباً هر ساله انتخابات برگزار کردیم و مردم در آن حضور داشتند، افزود: این یک افتخار و عزت بین‌المللی است. تلاش دشمن بر این است که نقاط قوت و عزت ما را نشانه بگیرد و مورد هجمه قرار دهد و اگر بتواند آنها را از بین ببرد، یا کمرنگ کند. یکی از این نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی، حضور و پشتیبانی مردم از این نظام است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان تصریح کرد: عملکرد ضعیف برخی از مسئولان ارشد اجرایی کشور که امام(ره) و مقام معظم رهبری همیشه نسبت به آن تذکر داده بودند‏، باعث رویگردانی مردم از حضور در صحنه می‌شود. گاهی حتی خود انتخابات، نوع تبلیغات و ورود به عرصه انتخابات هم می‌تواند امید یا ناامیدی ایجاد کند؛ دادن وعده‌های عجیب، کنار زدن رقیب به هر شکلی از صحنه انتخاب شدن، پیروزی به هر شکلی ولو با سیاه‌نمایی و ناامید کردن و ترساندن مردم اتفاقاتی است که رخ می‌دهد. اگر با این روش‌ها سکان‌داری کشور را به دست بگیریم‏، به وعده‌ها عمل نشود و از طرفی دشمن هم به شدت مشغول است که مردم را ناامید کند، این مسائل باعث می‌شود عده‌ای احساس کنند رأی و نظر آنها بی فایده است.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو، گفت: لازم است در میان نامزدها، افرادی را که می‌توانند بهتر عمل کنند بشناسیم و به این شکل قدمی برای بهبود وضعیت برداریم. باید دقت کنیم چه کسانی امروز برای عدم حضور مردم در این انتخابات تلاش می‌کنند؟ معنای این تلاش چیست؟ آیا با عدم مشارکت، مشکلی از مشکلات کشور حل می‌شود؟ آیا با عدم مشارکت می‌توان در سرنوشت کشور سهیم بود و نسبت به عملکرد مسئولان اعتراض داشت؟ قطعا خیر و  عدم مشارکت در انتخابات به کشور آسیب می‌زند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما باید در نوع برگزاری انتخابات، نوع کنش و فعالیت‌های سیاسی و مشارکت دادن مردم در انتخابات تجدید نظر کنیم، توضیح داد: عدم رغبت برخی برای شرکت در انتخابات به خاطر دور شدن انتخابات از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. آیا انتخابات ما امروز تراز انتخابات جمهوری اسلامی است. من فکر می‌کنم فاصله گرفتیم. دروغ، تهمت، استفاده از ابزارهای روانی و تبلیغاتی برای پیروز شدن و برای پیروز نشدن برخی نامزدها نشان می‌دهد ما از انتخابات تراز انقلاب اسلامی فاصله داریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات باید رشد داده شوند، گفت: در هر انتخاباتی که بر مردم می‌گذرد، فهم و درک سیاسی و اجتماعی مردم باید بیش از گذشته شود. باید بصیرت اجتماعی پیدا کنند، اما استفاده از احساسات جوانان، بانوان، مذاهب و وارد کردن آنها به جریانات خاص باعث عقب نگاه نگهداشتن مردم و سرخوردگی می‌شود و باعث این می‌شود که انتخابات ما شبیه مجامعی ‌شود که نسبت به آنها نقد داریم.

علوی‌کیا تأکید کرد: علم و معرفت سیاسی و اجتماعی و مهارت مردم در انتخاب باید بالا برود، اما جریانات سیاسی، ستادهای انتخاباتی و حتی گاه خود نامزدهای انتخاباتی مجلس و ریاست جمهوری به نحوی عمل می‌کنند که انتخابات یک مقدار از انتخابات تراز انقلاب اسلامی فاصله می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha