خالی کردن میدان مشکلی را حل نمی‌کند / ایجاد تغییر با شرکت در انتخاب
کد خبر: 3977068
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد؛

خالی کردن میدان مشکلی را حل نمی‌کند / ایجاد تغییر با شرکت در انتخاب

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر ضرورت حضور در انتخابات برای حل مشکلات کشور، گفت: در صحنه حضور داشتن بسیار اثرگذارتر است تا اینکه صحنه را ترک کنیم؛ با حضور است که تغییر ایجاد می‌شود نه با خالی گذاشتن میدان.

خالی کردن میدان، مشکلی را حل نمی‌کند / ایجاد کردن تغییر با شرکت در انتخابحجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: این روزها، سختی و گرفتاری در جامعه برای مردم بسیار زیاد به چشم می‌خورد، صحنه‌های بسیار زیادی از گرفتاری‌ها دیده می‌شود که انسان واقعا از دیدن آنها رنج می‌برد و گاهی هم خجالت می‌کشد و باعث شرمساری است.

وی افزود: جوانانی که مشکلات ازدواج، شور جوانی را از آنها گرفته است؛ خانواده‌هایی که برای ازدواج جوان‌هایشان باید خود را به آب و آتش بزنند؛ زوج‌های جوانی که مشکل مسکن و هزینه‌های سنگین، مدت‌ها آنها را از رفتن زیر یک سقف باز داشته و شیرینی این دوران را به کام آن‌ها تلخ کرده است؛ تنها قسمتی از مشکلات دنیای امروز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه داد: مشکلات زیاد هستند، اما سؤال مهم این است که چه باید کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت؟

اقناع‌سازی با کلام قرآن

وحدانی‌نیا با بیان اینکه در میان این مشکلات، باید به سراغ قرآن برویم و ببینیم خداوند متعال در قرآن کریم چه نسخه‌ شفابخشی را برایمان قرار داده است، افزود: خداوند در آیه 11 سوره رعد می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند.»

وی ادامه داد: بر طبق این آیه از قرآن، با نشستن و دست روی دست گذاشتن مشکلات رفع نمی‌شود؛ ما باید خود تغییر را شروع کنیم و برکات الهی را هم شاهد باشیم؛ قطعاً بدانیم که وقتی ما با حضور پر شور خود تلاش کنیم و شخصی را انتخاب کنیم که معیارهای صحیح برای اداره‌ جامعه را داشته باشد، خداوند هم نصرت خود را سرازیر می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مگر می‌شود بگوییم ما اصلاً کاری به خیر مملکت داریم و شر آن نداریم، تصریح کرد: ما در انتخابات در ظاهر به یک نفر رأی می‌دهیم، ولی در واقع، این یک نفر مدیریت مستقیم و غیرمستقیم چند هزار نفر را برعهده دارد که هر کدام از آن افراد در جامعه اثرگذار هستند.

وحدانی‌نیا اظهار کرد: یک سؤال مطرح است که آیا می‌شود به همین راحتی بگوییم «من شرکت نمی‌کنم»؛ خیر؛ اتفاقا کسی که دلش برای مردم و جامعه می‌سوزد باید هر کاری که از دستش برمی‌آید را انجام دهد.

وی افزود: یکی از بهترین خدمت‌ها به خود و جامعه این است که در انتخابات شرکت کنیم؛ ما با انتخاب یک فرد که در فکر و عمل اهل خدمت و تلاش باشد می‌توانیم بهترین خدمت را به ملت و مملکت داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان کرد: شهید علی طباطبایی در وصیت‌نامه خود نوشته است: «ای مردم! در صحنه باشید و افرادی را انتخاب کنید که ثمره خون شهیدان را پایمال نکنند که در این صورت شما مسئول خواهید بود.»

وحدانی‌نیا اظهار کرد: در خاطرات شهید مدافع حرم سیدمهدی موسوی آمده است «ببین برادر من! اصلا کاری ندارم به چه کسی رأی می‌دهی؛ ولی حضور باید حداکثری باشد»؛ این سخن را بعد از کلی جر و بحث به همه افرادی می‌گفت که نظرشان مخالف نظرش بود؛ کافی بود بفهمد کسی نمی‌خواهد رأی بدهد، به سراغش می‌رفت؛ یک وقت می‌دیدی فرد را برده پای صندوق؛ رأی که داده بود هیچ، اسم کاندیدایی را هم نوشته بود که مهدی گفته بود؛ بله، این هستند شهدای ما که نسبت به ضرورت انتخابات بصیر بودند.

وی افزود: بنابراین به جای ترک صحنه، اتفاقاً باید وارد صحنه شویم؛ بیاییم و با رأی خود نه تنها از خود، بلکه از حق مردم کشور و به خصوص طبقه ضعیف دفاع کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی یادآور شد: در صحنه حضور داشتن بسیار اثرگذارتر است تا اینکه صحنه را ترک کنیم؛ با حضور است که تغییر ایجاد می‌شود؛ نه با خالی گذاشتن میدان.

انتهای پیام
captcha