حفظ امنیت در خاموشی‌های تابستان
کد خبر: 3977085
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

حفظ امنیت در خاموشی‌های تابستان

قطعی‌های مکرر امسال علاوه بر ایجاد مشکلاتی نظیر متوقف کردن برخی مشاغل، خراب شدن تجهیزات پزشکی به علت گرما، اختلال در آموزش مجازی و... اثرات منفی دیگری نظیر افزایش آمار سرقت را نیز به دنبال دارد. چرا که در این زمان تمامی تجهیزات ضد سرقت از کار می‌افتند و سیستم‌های امنیتی به شدت افت می‌کنند؛ علاوه بر آن دوربین‌های مدار بسته نیز که برای کار کردن نیازمند برق هستند در زمان خاموشی نمی‌توانند تصویری از سارق در حین سرقت ثبت کنند.

دوربین مداربسته

قطعی برق مشکلی همیشگی‌ است که در تابستان همه مردم را درگیر خود و دچار مشکل می‌کند. قطعی‌های مکرر امسال علاوه بر ایجاد مشکلاتی نظیر متوقف کردن برخی مشاغل، خراب شدن تجهیزات پزشکی به علت گرما، اختلال در آموزش مجازی و... اثرات منفی دیگری نظیر افزایش آمار سرقت را نیز به دنبال دارد. چرا که در این زمان تمامی تجهیزات ضد سرقت از کار می‌افتند و سیستم‌های امنیتی به شدت افت می‌کنند؛ علاوه بر آن دوربین‌های مدار بسته نیز که برای کار کردن نیازمند برق هستند در زمان خاموشی نمی‌توانند تصویری از سارق در حین سرقت ثبت کنند بنابراین اگر در این زمان‌ها کسی قصد دستبرد زدن به املاک شما را داشته باشد به راحتی می‌تواند بدون شناسایی شدن پا به فرار بگذارند و پس از آن دست شما عملاً به جایی بند نیست. چاره چیست؟ استفاده از یو پی اس چاره کار شماست. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره قیمت یو پی اس و یو پی اس، این دستگاه بسیار کاربردی در شرایط سخت امروزه و نحوه کار آن آشنا شوید.

یو پی اس چیست؟

یو پی اس (به انگلیسی UPC) که به آن منبع تغذیه بی وقفه (به انگلیسی Uninterruptible Power Supply) نیز می‌گویند، یاور ساعت‌های قطعی برق شماست. با استفاده از یو پی اس می‌توانید بحران قطعی برق را مدیریت کنید و از بابت خراب شدن دستگاه‌تان یا از دست رفتن اطلاعتتان در زمان خاموشی‌های تابستان آسوده خاطر شوید چرا که یو پی اس در صورت قطعی منبع تغدیه ثابت (مانند زمان قطعی برق) و یا افت ولتاژ نه تنها برق مورد نیاز دستگاه‌ شما را تأمین می‌کند بلکه سلامت آن را در هر حال تضمین می‌کند، چرا که علاوه برق منبع تغذیه بی وقفه ثانویه، نقش یک محافظ ولتاژ را نیز برای دستگاه شما بازی می‌کند.

یو پی اس چگونه کار می‌کند؟

یو پی اس با قرارگیری میان دستگاه و منبع تغذیه ثابت، مسیر جریان عبوری را تغییر می‌دهد. در حالت بدون یو پی اس، برق از طرف پریز از طریق کابل به دستگاه جریان می‌یابد. مسیر گذر جریان برق در صورت وجود یو پی اس و برق همزمان به شرح زیر است:

جریان برق علاوه بر ورود به دستگاه و تأمین انرژی مورد نیاز آن، به شارژر یو پی اس وارد می‌شود. یو پی اس برای تأمین برق در هنگام خاموشی، نیازمند یک باتری است که در هنگام اتصال برق، شارژ می‌شود. باتری مذکور برای شارژ شدن  نیازمند یک شارژر است.

شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که چرا باتری نیازمند شارژر است و به راحتی توسط برق شهری تغذیه نمی‌شود؟

در پاسخ این سؤال باید گفت که برق شهری دارای جریان متناوب AC است؛ این در حالی است که باتری یو پی اس نیز مانند درصد زیادی از سایر باتری‌ها، برای شارژ شدن نیازمند جریان مستقیم DC است. وظیفه باتری این است که جریان متناوب برق شهری را جهت شارژ کردن باتری به جریان مستقیم تبدیل کند.

یو پی اس

ورود جریان برق به باتری تا زمان شارژ شدن کامل آن ادامه می‌یابد و پس از پر شدن ظرفیت باتری، متوقف می‌شود. باتری‌های یو پی اس در انواع سیلد اسید (سرب اسیدی) و نیکل کادمیوم موجود هستند که باتری‌های سیلد اسید قیمت کمتری دارند اما در عوض طول عمر آن‌ها از نوع نیکل کادمیوم بسیار کمتر است. خوب است بدانید که مدت زمان تأمین برق توسط یو پی اس به میزان ظرفیت آن بستگی دارد و این در حالی است که ظرفیت باتری با اندازه آن رابطه مستقیم دارد. پس اگر به دنبال یک یو پی اس با کارکرد طولانی مدت هستید؛ به سراغ نوعی از آن بروید که هم ظاهر بزرگ‌تری دارد و هم در آن از باتری نیکل کادمیوم استفاده شده است.

حال نوبت آن است بدانیم در زمان قطعی برق چه جادویی در یو پی اس اتفاق می‌افتد که از خاموش شدن دستگاه و تجهیزات جلوگیری می‌کند. به طور معمول یک سوییچ هوشمند در یو پی اس‌ها وجود دارد که در زمان قطع شدن منبع تغذیه اولیه، تأمین نیرو را به منبع تغذیه ثانویه (باتری) می‌سپارد؛ ولی به طور خودکار در هنگام به کار افتادن منبع تغذیه اولیه (وصل برق)، سوییچ سیستم را به حالت عادی باز می‌گرداند و استفاده از باتری را متوقف می‌کند. در حالت قطعی برق و استفاده از باتری، یک اینورتر (Inverter) که به آن مبدل یو پی اس نیز گفته می‌شود وظیفه تبدیل جریان مستقیم باتری به جریان متناوب مورد نیاز دستگاه را انجام می‌دهد.

بدین ترتیب یک یو پی اس به وسیله سه جز اصلی آن یعنی شارژر، باتری و مبدل، دستگاه‌های شما را در زمان خاموشی شهر و حتی کشور، روشن نگاه می‌دارند. و بدین ترتیب با نصب یک یو پی اس بر دوربین مدار بسته یا دزدگیر اماکن می‌توانید امنیت خود و دارایی‌هایتان را حفظ کنید.

انواع مختلف یو پی اس

یو پی اس‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه آورده شده‌اند.

  • یو پی اس آفلاین (Standby UPS)

این مدل که ارزان‌ترین نوع یو پی اس محسوب می‌شود اغلب برای دستگاه‌هایی نظیر کامپیوترها و مودم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته منفی در مورد این نوع این است که محافظت آن نسبت به سایر انواع کمتر است و جریان برق ورودی به دستگاه جانبی را تنظیم نمی‌کند و نوسان‌های برق شهری را به آن منتقل می‌کند.

  • یو پی اس آنلاین (Online UPS)

این مدل معایب مدل آفلاین را ندارد و جریانی بدون هیچ گونه نوسان و فرکانس را به دستگاه جانبی خود منتقل می‌کند و محافظت خوبی برای آن ایجاد می‌کند.

نوع پیشرفته یو پی اس آنلاین، نوع آنلاین دابل یو پی اس (OnlineDouble UPS) نامیده می‌شود که با استفاده از تکنولوژی Delta یا Double، سالم‌ترین جریان برق را برای دستگاه جانبی خود فراهم می‌آورد و بیش‌ترین محافظت را برای آن ایجاد می‌کند. این نوع از یو پی اس‌ها معمولاً برای دستگاه‌های حساس و حیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 قیمت یو پی اس نیز مانند سایر دستگاه‌ها، با پیشرفته شدن افزایش می‌یابد. پس با توجه به این نکته و نیاز خود، به دنبال خرید آن بروید. حال که می‌دانید با استفاده از یک یو پی اس می‌توانید امنیت خود را حتی در خاموشی‌های نگران کننده تابستان حفظ کنید بهتر است یک دوربین مدار بسته با کیفیت به همراه یو پی اس نصب کنید و با خیالی راحت نسبت به امنیت املاک خود، در خاموشی تحمیلی به انتظار وصل مجدد برق بنشینید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت دوربین مداربسته ، قیمت یو پی اس و دزدگیر اماکن و مشاهده و خرید با کیفیت‌ترین انواع آن به فروشگاه اینترنتی معتبر دوربین مارکت به آدرس اینترنتی https://doorbinmarket.com/ مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha