اشتغال 54 درصدی زندانیان / واکسن کرونا در اختیار زندان‌ها قرار گیرد
کد خبر: 3977120
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

اشتغال 54 درصدی زندانیان / واکسن کرونا در اختیار زندان‌ها قرار گیرد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم اشتغال 54 درصدی را برای زندانیان در سطح کشور رقم بزنیم، گفت: در سال جدید هم مکلف شدیم این رقم اشتغال را تثبیت کرده و ارتقا بخشیم به طوری که میزان اشتغال به کار محکومان واجد شرایط به 80 درصد برسد و تلاش می‌کنیم این مهم را تا پایان سال جاری محقق بخشیم.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد مهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور شب گذشته، 22 خردادماه در حاشیه سفر به شیراز و در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه فارس آخرین استانی بود که مورد بازدید قرار گرفت، هدف از این سفرها و بازدیدها را رصد وضعیت زندان‌ها، زندانیان و کیفیت خدمات زندانبانی و حصول اطمینان از مسیر اصلاح و تربیت که تکلیف ماموریت ما در عرصه زندانبانی هست برشمرد.

وی افزود: این تکلیف و وظیفه ما است که زندانیان مورد مراقبت واقع شوند تا حقوق انسانی آنان رعایت شود و خدای ناکرده غفلتی صورت نگیرد. چون معتقدیم که فقط نگهبانی انجام نمی‌دهیم و فقط قرار نیست اینجا جمعی از مجرمین نگه‌داری شوند و حتماً باید به گونه‌ای عمل شود که اصلاح و درمان به معنای واقعی در زندان‌ها صورت گیرد.

حاج محمدی از عفو قریب 17 هزار نفر از زندانیان در 6 نوبت طی سال گذشته و امسال خبر داد و گفت: آنان که در مسیر اصلاح و تربیت این اطمینان حاصل شده که تاثیر پذیرفتند و می‌توانند خارج از زندان مسیر صحیح را دنبال کنند، مورد عفو قرار گرفت.

رئیس سازمان زندان‌ها، بیکاری را یکی از علل و عوامل بزهکاری برشمرد و گفت: بحمد الهی در سال گذشته توانستیم اشتغال 54 درصدی را برای زندانیان در سطح کشور رقم بزنیم و در سال جدید هم مکلف شدیم این رقم اشتغال را تثبیت کرده و ارتقا بخشیم به طوری که میزان اشتغال به کار محکومان واجد شرایط به 80 درصد برسد و تلاش می‌کنیم این مهم را تا پایان سال جاری محقق بخشیم.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی بنابر توصیه‌های بزرگان دینی و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری مکلفیم حتی در ایستگاه آخر که در زندان است طوری عمل کنیم که این افراد اصلاح شوند و سعادتمندانه به خانواده‌شان و جامعه  برگردند و حتما از حقوق اسلامی و انسانی بهره‌مند شوند.

حاج مهدی از نخبگان و دلسوزان شیراز دعوت کرد تا از نزدیک وضعیت خدمات زندانبانی را مشاهده کنند و تفاوت میان واقعیت موجود و دروغگویی و سیاه‌نمایی‌ها را ببینند.

رئیس سازمان زندان‌ها با تأکید بر اینکه براساس اعتقاد و باوری که داریم نسبت به سلامت جسمی زندانیان حساسیت داریم، زیرا آنها دراختیار ما هستند و باید شرایط مناسب برای آنان فراهم کنیم، گفت: در ایام شیوع کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زندان‌ها و مرخصی‌های گسترده از شیوع این بیماری در بین زندانیان جلوگیری شد و در شرایط فعلی که امکان واکسیناسیون عمومی فراهم شده است و  بر اساس باور و تعهدی که نسبت به سلامت زندانیان داریم درخواست جدی از عزیزان وزارت بهداشت داریم که واکسن به اندازه کافی در اختیار مجموعه زندان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha