10 شهریور؛ مهلت ارسال آثار به مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین
کد خبر: 3977162
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
مدیرکل کانون پرورش فکری اصفهان خبر داد:

10 شهریور؛ مهلت ارسال آثار به مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان ضمن تشریح برنامه‌های این کانون در سال 1400، از برگزاری مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا 10 شهریورماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه مهرواره ارسال کنند.

10 شهریور؛ مهلت ارسال آثار به مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین/ تشریح برنامه‌های کانون در سال 1400

به گزارش ایکنا از اصفهان، سیدمحمد قلمکاریان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، 23 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این کانون برگزار شد، در خصوص برنامه‌های سال 1400، اظهار کرد: طرح هاتف به‌منظور هدایت استعدادها و توان‌افزایی فرهنگی با سه مؤلفه درختچه زندگی، تست استعدادیابی و مشاهده رفتار اجرا می‌شود. این طرح مبتنی بر استعدادیابی و نخبه‌پروری است و امیدواریم هنرمندان، شاعران و ادیبان خوبی در آینده تربیت شوند.

وی افزود: برنامه ویژه‌ای که برای امسال در نظر گرفته شده است و از سال گذشته آغاز شد، مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین است که اگر امسال مسیر راهپیمایی اربعین بازگشایی شود، سه موکب در نجف، کربلا و مسیر راهپیمایی خواهیم داشت و سنین 6 تا 18 سال می‌توانند آثار خود را در ابعاد 30 در 40 و 50 در 70 از طریق پایگاه اینترنتی Isfahan.kpf.ir بخش مهرواره‌ها، تماس با روابط عمومی کانون با شماره 09019669202 و نشانی الکترونیکی mahrvarearbaeen@gmail.com به دبیرخانه مهرواره بین‌المللی نقاشی اربعین ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اضافه کرد: موضوعات این مهرواره شامل مراسم و آداب اربعین در محله و شهر من؛ پرواز در آسمان مسیر سبز و روشن اربعین؛ خواب و رؤیای من در موکب 313؛ دوست من همراه من همپای من، روایت آب و اربعین؛ احادیث و خطبه‌ها و اشعار مرتبط با اربعین و معنای شهادت و شهامت و ایثار/ روایت عاشقی دلدادگی/ شهدای معاصر/ خط سرخ شهادت است.

وی افزود: علاقه‌مندان تا 10 شهریورماه سال جاری برای ارسال آثار فرصت دارند و نتایج نیز در هفته پایانی منتهی به اربعین اعلام می‌شود. نمایشگاهی نیز در مسیر پیاده‌روی خواهیم داشت و اگر امسال نیز امکان حضور در راهپیمایی اربعین وجود نداشت، نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر مجوز دریافت کنیم، نمایشگاهی نیز در سطح شهر اصفهان برگزار خواهیم کرد. این مهرواره با همکاری فولاد مبارکه، ذوب آهن، آبفا، اتاق بازرگانی، شهرداری و مؤسسه اصحاب‌الحسین(ع) که زیرمجموعه ستاد اربعین کشور است، برگزار می‌شود.

قلمکاریان ادامه داد: بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» و با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی، به‌صورت مجازی و در صورت امکان، به شکل حضوری برگزار می‌شود. بخش ملی جشنواره شامل اجرای زنده قصه‌گویی از سوی دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان بالای 18 سال و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بخش بین‌المللی شامل رقابت صحنه‌ای مجازی ویژه قصه‌گویان برگزیده بیست‌ودوره جشنواره در مراحل ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور است.

وی افزود: بخش‌های جدیدی که امسال به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اضافه شده، قصه‌گوی برتر و پادکست است. در بخش قصه‌گوی برتر، افرادی می‌توانند شرکت کنند که بر اساس جدول امتیازات مشخص شده، امتیاز لازم را در حوزه‌های مختلف به‌دست آورده باشند. بخش پادکست نیز فرصتی است تا با ابزارهای نوین به ترویج قصه‌گویی پرداخته شود. علاقه‌مندان تا 31 خردادماه فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، به نشانی www.kanoonfest.ir ارسال کنند. تاکنون نیز 387 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان بیان کرد: قصه 90 ثانیه با عنوان «قصه زندگی من» در محورهای «من و کرونا» که روایت ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان، روایت زندگی در روزهای قرنطینه و روایت مهربانی و همدلی با دیگران است و «دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین» که روایت جان‌فشانی‌های سربازان و رزمندگان انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای و قهرمانان حوزه علم و دانش است، امسال در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار خواهد شد و تمام گروه‌های سنی می‌توانند در این بخش شرکت کنند. مرحله پایانی جشنواره در شب یلدا برگزار می‌شود و از امسال با مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، شب یلدا به‌عنوان شب قصه‌گویی در تقویم‌ها نامگذاری شده است.

وی افزود: امسال صنایع و هنرهای دستی و استعدادیابی به کارگاه‌ها اضافه و برنامه‌هایی مثل طرح هوش اقتصادی و رویداد کارآفرینی با همکاری شهرداری و بنیاد برکت برگزار می‌شود. همچنین هنرمندان کانون ماکتی از ضریح امام رضا(ع) ساخته‌اند که در دهه کرامت در گذر چهارباغ به نمایش درمی‌آید. ثبت نام کارگاه‌های تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی برای تابستان نیز از 29 خرداد تا 13 تیر از طریق پایگاه اینترنتی Isfahan.kpf.ir انجام می‌شود.

قلمکاریان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون استان در سال 99، اظهار کرد: از سال گذشته، گروه سنی الف، ب، ج و د به گروه نوباوه(4 تا 7 سال)، نوخوان(7 تا 9 سال)، نونهال(9 تا 12 سال)، نونگاه(12 تا 15 سال)، نوجوان(15 تا 18 سال) و ارشد(18 سال به بالا) تغییر کرد. برای سنین 14 سال به بالا نیز انجمن‌های قصه‌گویی، سرود، نمایش، عکاسی، شعر و داستان تشکیل شد که برنامه این انجمن‌ها هر هفته یا دو هفته یک بار برگزار می‌شد و سال گذشته به‌صورت مجازی بود.

وی ادامه داد: هشت هزار و 737 نفر تا اسفند سال گذشته عضو کانون بودند که اکنون به 12 هزار و 564 نفر عضو مجازی رسیده است و این تعداد با کانون در ارتباط هستند و در کارگاه‌های عمومی و برنامه‌های هفتگی شرکت می‌کنند. تا سال 99، حدود 293 کارگاه برگزار شد که اکنون به 356 کارگاه رسیده است. علاوه بر این، بیش از 700 نشست مجازی و 37 هزار و 233 ساعت آموزش برگزار کردیم و بیش از 130 هزار نفر از سایت کانون بازدید کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اضافه کرد: در سال 99، مهرواره‌های سرود سرایش، نمایش کوچ، در مسیر آینده، معرفی مشاغل، هنرهای تجسمی نقش‌ها و نگاره‌ها، ستاره‌های بی‌نشان، طنز خنده باران، فراخوان نمایش و نمایشنامه‌خوانی، نامه‌ات به دستم رسید در خصوص تجلیل از کادر درمان و هشت سال دلدادگی و همچنین نمایشگاه آثار برگزیده کشوری نقاشی با عنوان «سردار آسمانی» برگزار شد. همچنین 20 نمایشگاه مجازی در سال 99 برگزار و از 20 جلد کتاب کودک و نوجوان رونمایی کردیم. علاوه بر این، 18 هزار و 200 جلد کتاب به مراکز فرهنگی و هنری کانون اهدا و بیش از هزار برنامه مناسبتی برگزار شد و مربیان کانون چهار هزار اثر فرهنگی، هنری، علمی و ادبی تولید کردند.

وی تصریح کرد: در جشنواره‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی، استان اصفهان بیش از 70 برگزیده داشت که این تعداد در کل جهان بی‌سابقه بوده و نشان‌دهنده استعدادهایی است که در این استان وجود دارد. در سال 99، فیلم «یدو» بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شناخته شد که پنج سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار کسب کرد. همچنین از سال گذشته دوره آموزش خبرنگار نوجوان آغاز شد که هنوز نیز ادامه دارد و قرار است بسترسازی برای حضور افراد حاضر در این دوره در رسانه‌ها و مطبوعات صورت گیرد. علاوه بر این، دوره پژوهش و مقاله‌نویسی، نجوم و رصد آنلاین خورشیدگرفتگی و اردوهای مجازی برگزار کردیم و بیش از 30 تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای حضور فرزندان کارکنان ادارات و سازمان‌ها در برنامه‌های کانون منعقد شده است. مرکز تخصصی علوم و باشگاه نقد ادبی نیز در دهه فجر سال 99 تأسیس و افتتاح شد و جشنواره شادابی را با همکاری اداره آبفا برگزار کردیم.

انتهای پیام
captcha