تبیین دومین رویداد ملی فهما در کانون امامت روستای ناوه بجنورد
کد خبر: 3983374
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵

تبیین دومین رویداد ملی فهما در کانون امامت روستای ناوه بجنورد

نشست هم‌اندیشی بانوان فعال کانون فرهنگی هنری امامت مسجد محمد رسول الله‌(ص) روستای ناوه از توابع شهرستان بجنورد با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی برگزار شد.

تبیین دومین رویداد ملی فهما در کانون امامت روستای ناوه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از ارتباطات رسانه‌ای فهما استان، نشست هم‌اندیشی بانوان فعال کانون فرهنگی هنری امامت مسجد محمد رسول‌الله‌(ص) روستای ناوه عصر روز شنبه 19 تیر ماه جاری، با حضور مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی  و با هدف ارتقاء فعالیت‌ها و برنامه‌های این کانون برگزار شد.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت جواد الائمه‌(ع) از حضور فعال و موثر بانوان در این نشست قدردانی کرد و گزارشی از چرایی تاسیس کانون‌ها و اهمیت آن در تبیین نقش مساجد ارائه کرد.

وی با معرفی ارکان مسجد و نقش تأثیرگذار همراهی و تعامل  آن، مدیریت امام جماعت و همیاری با پایگاه بسیج را مورد توجه قرار داد و گفت:  تعامل با هیئت امناء مسجد، هم اندیشی و  برنامه ریزی در کنار آموزش مهارت‌ها بسیار مهم و سازنده است.

وی برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از اوقات فراغت و غنی‌سازی این ایام را از اهم برنامه‌های کانون نام برد و خطاب به بانوان، گفت: ایام فراغت تابستان را غنیمت شمرده و فعالیت‌های فرهنگی و هنری و نیز آموزشی اثرگذار را برای کودکان و نوجوانان روستا برنامه‌ریزی کنید تا زمینه جذب نوجوانان بیشتر به مسجد فراهم شود.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی تشکیل گروه سرود، اجرای طرح قرآنی، در پیش بودن دهه امامت و ولایت و ایام مبارک از عید قربان تا عید غدیر را نیز به عنوان برنامه و زمان ارزشمند برای برنامه‌ریزی صحیح و بهره برداری از آموزه‌های معنوی این ایام در اجرای اقدامات  اثرگذار پیشنهاد داد.

شیرازیان به برگزاری رویدادملی فهما اشاره کرد و افزود: تا کنون دو دوره از این رویداد برگزار شده که سال گذشته در قالب طرح ملی ایران قوی اجرا شد و امسال نیز با دومین رویداد ملی فهما فعالیت‌های کانون‌ها که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده امتیازدهی و ارزیابی می‌شود و فعالین معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در توضیح بیشتر گفت: رویداد ملی فهما در قالب 12 رواق و 48 برنامه فرهنگی و هنری و قرآنی و کتابخوانی طراحی شده که در پایان پایتخت فهما از میان استان‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شود.

پیش از برگزاری این نشست مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با حضور در فضای کانون امامت از فعالیت‌های پیش بینی شده ویژه اوقات فراغت و رونق کتابخانه این کانون، بازدید کرد.

یادآور می‌شود، کانون فرهنگی هنری امامت روستای ناوه سال گذشته و در اجرای طرح ملی ایران قوی توانست با ثبت فعالیت‌ها 10 هزار و 902 امتیاز کسب کند.

انتهای پیام
captcha