عید قربان مکتب تربیتی و عامل نزول رحمت الهی بر بندگان است
کد خبر: 3985608
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

عید قربان مکتب تربیتی و عامل نزول رحمت الهی بر بندگان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: عید قربان یکی از کامل‌ترین مکتب‌های تربیتی برای سعادت دنیوی، اخروی و عامل نزول رحمت الهی بر بندگان است.

عید قربان مکتب تربیتی و عامل نزول رحمت الهی بر بندگان استحجت‌الاسلام والمسلمین حمید رفیعی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، ضمن گرامی داشت عید قربان، این روز را بزرگترین نعمت الهی بر بندگان عنوان و تصریح کرد: عید قربان نماد بندگی و گذشتن از دنیا و تعلقات آن است.

رفیعی با بیان اینکه باید در مسیر بندگی قدم برداشت و از رذایل اخلاقی دوری کرد، افزود: باید هر روز را، روزِ به قربانگاه بردن گرفتاری‌ها و موانع دنیوی دانست و برای آخرت خود تلاش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهارکرد: انجام واجبات و مستحبات در این روز از ثواب اخروی بالایی برخوردار است و مردم می‌توانند از این فرصت برای قرب الهی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: از اعمالی که در روز عید قربان انجام می‌شود، می‌توان به غسل روز عید قربان، دعای ندبه و احیاء شب عید قربان اشاره کرد. البته باید توجه داشت که روزه گرفتن در این روز حرام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان، مردم را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: کسانی که تمکن مالی دارند باید در تهیه نذورات و قربانی‌ها مردم عادی را سهیم کنند تا تمام مردم از این روز با سعادت فیض کافی را ببرند.

 

انتهای پیام
captcha