کنگره سراسری قرآنی ویژه مدارس استعدادهای درخشان در خراسان شمالی برگزار شد
کد خبر: 3989800
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

کنگره سراسری قرآنی ویژه مدارس استعدادهای درخشان در خراسان شمالی برگزار شد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی گفت: کنگره سراسری قرآنی کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان به اتمام رسید.

کنگره سراسری قرآنی کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان در خراسان شمالی برگزار شدفرانک محمدی، رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه کنگره سراسری قرآنی ویژه مدارس استعدادهای درخشان در چهار رشته برگزار شد، بیان کرد: این مسابقات در چهار رشته مفاهیم، حفظ، حفظ ویژه و قرائت تحقیق در سال ۱۴۰۰ در حال برگزار شد و این کنگره  از اردیبهشت ماه در مقاطع متوسطه دوره اول و دوم در استان کلید خورد و دانش آموزان سمپاد در  رشته مفاهیم با موضوعات (خود باوری و تمدن سازی ) در قالب آثار هنری«ساخت کلیپ » «تصویرسازی»، «تهیه پادکست» و طراحی اینفوگراف ( اطلاع نگاشت ) به صورت مجازی از طریق شبکه شاد شرکت کردند و ۵۹ اثر (۵۰اثر مدارس دخترانه و ۹ اثر مدارس پسرانه) به مرحله کشوری ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی این کنگره در 12 مرداد ماه سال جاری برگزار شد، افزود: مرحله استانی این مسابقه در دبیرستان فرزانگان بجنورد با حضور 64 دانش آموز سمپاد برگزار شد که 17 دانش آموز از شهرستان بجنورد، 24 دانش آموز از شهرستان شیروان و 23 دانش آموز از شهرستان اسفراین به مرحله استانی این مسابقات راه پیدا کردند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی تصریح کرد: برگزیدگان مرحله استانی در نیمه دوم شهریور ماه در بستر فضای مجازی در مرحله کشوری حضور خواهند یافت و در  چهار رشته مذکور به رقابت می‌پردازند.

محمدی در پایان اضافه کرد: مرحله کشوری نیز در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود و مرحله سوم کشوری نیز در پاییز برگزار می‌شود که مرحله پایانی این مسابقات محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha