مرکز جامع ترک اعتیاد وبازتوانی معتادین بهشت گمشده در خراسان شمالی راه‌اندازی شد
کد خبر: 3992560
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

مرکز جامع ترک اعتیاد وبازتوانی معتادین بهشت گمشده در خراسان شمالی راه‌اندازی شد

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی از راه‎‌اندازی مرکز بازتوانی و ترک اعتیاد بهشت گمشده در استان خبر داد.

مرکز جامع ترک اعتیاد وبازتوانی معتادین بهشت گمشده در خراسان شمالی راه اندازی شدهادی حسن‌دوست، معاون اجتماعی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه  هدف از راه‎اندازی مرکز بهشت گمشده کمک به درمان و حل مسئله اعتیاد در استان است، بیان کرد: در این دوره پزشکان متخصص حضور خواهند یافت و پالایش افراد صورت می‌گیرد، ما سعی داریم طی چهار ماه با روش‎های متفاوت و جدید در این مرکز به درمان معتادین بپردازیم.

حسن‌دوست با اشاره به اینکه علاه بر سم‌زدایی، در این دوره‎ها مهارت و سبک زندگی و حرفه‌آموزی به مددجویان آموزش داده می‎شود، تصریح کرد: برای بهتر شدن عملکرد این دوره‎ها نیازمند همکاری سایر ارگان‎ها و نهادها با این مرکز هستیم.

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی اظهار کرد: در این مرکز به دنبال یک امر اجباری نیستیم و حضور افراد در این مرکز باید اختیاری و با میل و علاقه صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه برگزاری این دوره‎ها کاملا رایگان است، افزود: افرادی که در این دوره‎ها شرکت می‎کنند اگر دارای شغل باشند، گواهی معتبر با شغل خود به آن‎ها تعلق می‎گیرد و اگر فاقد شغل باشند ضمن حرفه‎آموزی، به آن‎ها گواهی مهارت‎آموزی اعطا می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی افزود: طی برگزاری این دوره از خانواده‌های این افراد نیز حمایت‌های مالی صورت خواهد گرفت.

حسن‌دوست با اشاره به اینکه این مرکز با همکاری بهزیستی و سپاه پاسداران راه‎اندازی شده است، افزود: با حمایت بهزیستی مهارت‎های خاصی به این افراد آموزش داده می‎شود و پس از گذشت هشت ماه از دوره ترک اعتیاد خود می‎توانند وام قرض الحسنه به مبلغ 50 میلیون تومان برای ایجاد اشتغال از بهزیستی دریافت کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران نیز در این خصوص با تغییر کاربری یکی از پادگان‌های آموزشی خود مکانی را برای این افراد در نظر گرفته است که چهارم شهریور برای زیباسازی و مناسب‌سازی این مکان برای مرکز ترک اعتیاد اقداماتی صورت می‎گیرد.

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) اظهار کرد: برای شرکت در این دوره‎ها علاقه‌مندان به ترک اعتیاد می‎توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بسیج محل زندگی خود درا ین مرکز حضور یابند.

حسن‌دوست با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: ظرفیت شرکت در این دوره‎ها صد نفر است که با در نظرگرفتن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت اصول بهداشتی حدود 50 نفر می‎توانند در این دوره  شرکت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده پس از ثبت نام افراد در این مرکز اقدام به واکسیناسیون آنها خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha