۲۵ سال روایت‌گری روز‌های دفاع مقدس برای جوانان
کد خبر: 3999146
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

۲۵ سال روایت‌گری روز‌های دفاع مقدس برای جوانان

یک رزمنده دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در ۱۶ سالگی لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر تن کردم و از همان ابتدا با شوق و ذوق بسیار برای پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس مجاهدت را پیش گرفتم.

29 ماه حضور در جبهه‌های جنگ کردستان تا 25 سال روایت‌گر دفاع مقدس

رویدادهای هشت سال دفاع مقدس نه تنها در تاریخ ایران جایگاه ویژه‌ای دارد بلکه خاطرات تلخ و شیرین آن تا همیشه در ذهن آنان که این دوران را از سر گذراندند می‌ماند.

با شروع جنگ، نوجوانان و جوانان ما در قالب سرباز، پاسدار و نیروهای بسیجی خود را به مناطق جنگی می‌رساندند تا از میهن اسلامی خود دفاع کنند که آن روزها برای این رزمندگان حال و هوای خاصی داشت.

وقتی از گذشته رزمندگان دفاع مقدس می‌پرسیم هرگز از حضور خود در جبهه‌های جنگ پشیمان نیستند و اعتقاد دارند که اگر به آن روزها بازگردند دوباره همان مسیر را می‌روند و همان انتخاب را خواهند داشت.

جمشید مؤمنی نسب، رزمنده هشت سال دفاع مقدس، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی می‌گوید: متولد سال 1344 و دارای سه برادر و شش خواهر هستم که از همان ابتدا با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری داشتم و در آن زمان نیروهای ضد انقلاب در مدارس فعال بودند که به علت همکاری من با سپاه پاسداران، در سن 16 سالگی از مدرسه اخراج شدم.

وی ادامه می‌دهد: پس از اخراجم از مدرسه، کنار درب سپاه پاسداران استان و با اشک و التماس خواستار افتخار همکاری با سپاه را داشتم و پس از اینکه به‌عنوان پاسدار رسمی سپاه پاسداران  انتخاب شدم، در سن 17 سالگی در نخستین حضور جدی خود در عملیات داخلی کردستان شرکت کردم.

مؤمنی نسب ادامه داد: پیش از اینکه عضو سپاه پاسداران بشوم، در فعالیت‌های تبلیغی حضور داشتم و از روزی که خواستم در جبهه‌های جنگ حضور داشته باشم، پدر و مادرم نگران بودند اما هیچگونه مخالفتی در این خصوص نداشتند و افتخار می‌کنم که با شهید محمود کاوه همرزم بودم.

وی افزود: عملیات کربلای 5، والفجر 9، فتح یک، جزیره مجنون و غیره از جمله عملیات‌هایی بوده است که در مدت حضورم در جبهه مقاومت شرکت کردم و در عملیات جزیره مجنون برادرم به اسارت گرفته شد و ما به جبهه جنگ برگشتیم که بعد از مدت طولانی برادر از اسارت رها شد.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: در سال 65 من و دو برادرم به طور همزمان در جبهه دفاع مقدس حضور داشتیم و از همان اول انقلاب نیز امام خمینی(ره) تحول عظیمی در نگرش جوانان ایجاد کردند و جوانان شیفته نگرش امام(ره) شدند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی، کشور عراق تنها نبود و 42 کشور در ابتدای جنگ و 65 کشور در پایان جنگ تحمیلی به صدام کمک می‌کردند. به واسطه رشادت‌های جوانان که به سخنان امام خمینی(ره) لبیک گفتند، حتی یک وجب از خاک کشور  به دست دشمنان انقلاب اسلامی نیفتاد.

مؤمنی نسب ادامه می‌دهد: 240 هزار شهید در راه انقلاب جان دادند و امروز باید قدر جوانان را بدانیم و اطمینان دارم اگر امروز هم نیاز باشد که جوانان برای دفاع از مرز و بوم خود در جبهه جنگ حضور داشته باشند، با شجاعت کامل در جبهه جنگ حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: شهید اسکندری در جبهه کردستان شاهکار کرد و زمانی که گروهی از رزمندگان دفاع مقدس در قله 2519 به اسارت گرفته شده بودند را آزاد کرد، خود به اسارت گرفته شد و نیروهای عراقی نیز برای اینکه روحیه دیگر رزمندگان را تضعیف کنند 14 ماه جنازه شهید اسکندری را در بالای قله نگه داشتند و ما فقط 150 متر با این قله فاصله داشتیم که پس از 14 ماه توانستیم جنازه شهید اسکندری را به خاک خودمان برگردانیم و این از تلخ‌ترین خاطرات در دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: در عملیات فتح یک 250 نفر از رزمندگان به مدت هفت شبانه روز در داخل خاک عراق حرکت می‌کردیم که به مرکز اقتصادی کرکوک برسیم و توانستیم پالایشگاه نفت عراق را منفجر کنیم و به خاک ایران برگردیم. برگشت از این عملیات برای ما غیر ممکن بود که با توکل بر خدا و همت رزمندگان اسلام توانستیم به سلامت از عملیات بازگردیم و خاطرات خوبی از آن روزها به یادگار مانده است.

این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: پس از دوران دفاع مقدس روایت‌گر آن روزها شدم و هر سال به کردستان اعزام می‌شوم تا روایت‌گر روزهای دفاع مقدس باشم و بتوانم خاطرات و حال و هوای روزهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنم.

وی در پایان گفت: دارای چهار دختر هستم و هرسال خانواده خود را به مناطق جنگی برای بازدید می‌برم و این بازدیدها موجب می‌شود تا از آن روزها فاصله نگیریم و هدف اصلی خود از انقلاب و دفاع مقدس را فراموش نکنیم.

انتهای پیام
captcha