آب آشامیدنی دائم به روستای «حاج نادر» سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
کد خبر: 4003325
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

آب آشامیدنی دائم به روستای «حاج نادر» سیستان و بلوچستان رسید + فیلم

عضو گروه جهادی مکتب سلیمانی از جاری شدن آب آشامیدنی دائم به روستای «حاج نادر ساسولی» استان سیستان و بلوچستان پس از حدود چهل سال با کمک خیّران و اعضای این گروه جهادی خبر داد.

جاری شدن آب آشامیدنی دائم به روستای «حاج نادر» سیستان پس از 40 سال + فیلمبه گزارش ایکنا، از ابتدای انقلاب تا به امروز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که رنگ و بوی مردمی داشته و از دل مردم برآمده است، همواره تأثیرگذار بوده و به سرانجام رسیده است.

یکی از نشانه‌های این مهم، ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های جهادی در کشور بود. گروه‌های جهادی که فلسفه‌ای جز خدمت بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت به محرومان و آسیب‌دیدگان نداشته‌اند، در صحنه‌های مختلف اجتماعی همچون بلایای طبیعی و محرومیت‌زدایی از محرومان به میدان آمده و در گمنامی کامل به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و نیازمند کشور پرداخته‌اند.

گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

گروه جهادی مکتب سلیمانی از جمله گروه‌هایی است که با فعالیت‌های جهادی خود برای رفع محرومیت از نیازمندان و مستضعفان مناطق مختلف، به ویژه خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و جانبازان، قدم در مسیر سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی گذاشته است.

این گروه جهادی در موضوعاتی همچون بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، کمک‌هزینه‌های اجاره مسکن، حوزه بهداشت و درمان، اطعام نان به صورت ماهیانه در مناطق محروم کشور، عمران و بازسازی منازل و ... فعالیت داشته و دارد. یکی از فعالیت‌های این گروه در حوزه فرهنگی و رسیدگی به امور جوانان در حوزه فرهنگ و ورزش است.

یکی از فعالیت‌های مهم و تأثیرگذار اعضای گروه جهادی مکتب سلیمانی، سرکشی و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم است. جهادگران مکتب سلیمانی در مناسبت‌های مختلف سعی بر این دارند تا با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله تقدیم هدایا، بسته‌های معیشتی و ... به اعضای خانواده‌های شهدای مدافع حرم، گامی هر چند کوچک در مسیر رفع محرومیت و نیازمندی‌های ایشان برداشته باشند.

فعالیت مهم دیگری که اعضای گروه جهادی مکتب سلیمانی پیگیری می‌کنند، رفع محرومیت از روستاهای محروم استان‌های کم‌برخورداری همچون سیستان و بلوچستان و ... است. در این راستا اعضای این گروه جهادی با کمک خیّران و جمعیت‌های خیریه کشور، برنامه‌های فراوانی در راستای آب‌رسانی به روستاهای نیازمند این منطقه کرده‌اند. روستای حاج نادر ساسولی یکی از این روستاها است که مردم محروم این روستا پس از حدود چهل سال از نعمت آب آشامیدنی دائم برخوردار شدند.

مرتضی متشرعی، عضو گروه جهادی مکتب سلیمانی در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: روستای حاج نادر ساسولی در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان مدت چهل سال بود که از نعمت آب آشامیدنی محروم بود که به توفیق الهی و با تلاش‌های بانیان هیئت محبان‌الزهرا(س) و گروه جهادی مکتب سلیمانی این امکان برای مردم محروم منطقه فراهم شد.

وی ادامه داد: برنامه اجرای پروژه آ‌برسانی به این روستای محروم تقریبا همزمان با عید سعید غدیر خم کلید خورد و بودجه ویژه این طرح نیز مبلغی در حدود 50 میلیون تومان برآورد شد که از سوی یکی از بانوان خیّر و با فروش طلاهای ایشان تأمین شد.

عضو گروه جهادی مکتب سلیمانی افزود: برنامه اجرایی و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح نیز از سوی گروه ام‌المؤمنین خدیجه(س) انجام می‌شود که با تأمین بودجه طرح، سفارشات لازم برای تهیه لوله و لوله‌گذاری در این روستا انجام و مردم محروم این روستا پس از چهل سال از نعمت آب آشامیدنی دائم برخوردار شدند.

متشرعی تصریح کرد: البته به دلیل طوفان و گرد خاک وسیعی که چند روز قبل در استان سیستان و بلوچستان رخ داد، اجرای کامل پروژه مدتی با تأخیر روبه‌رو شد که در نهایت و با تلاش تمامی همکاران و دلسوزان جهادی، این مهم به سرانجام رسید.

عضو گروه جهادی مکتب سلیمانی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با خدمات بی‌منت گروه‌های جهادی کشور و کمک خیّران در اقصی‌نقاط ایران اسلامی، مشکلات و معضلات مردم محروم و نیازمند کشور مرتفع شده و ریشه‌کن شود.

انتهای پیام
captcha