کم توجهی به ازدواج مطلوب جامعه اسلامی نیست
کد خبر: 4005735
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

کم توجهی به ازدواج مطلوب جامعه اسلامی نیست

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی گفت: ازدواج، عمل به یک امرالهی و سنت رسول خدا است و کم توجهی به این مهم برای جامعه اسلامی مطلوب نیست.

کم توجهی به ازدواج مطلوب جامعه اسلامی نیستبه گزارش ایکنا  از خراسان شمالی، محمد اکبرزاده، مدیردفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی، 25 مهرماه، در مراسم رزمایش احسانه اهدای 20 جهیزیه به زوج‌های جوان این استان که در تالار حافظ بجنورد برگزار شد با اشاره به سخن پیامبر اسلام که فرمودند ازدواج سنت من است و هرکس از آن سرپیچی کند از سنت من سرپیچی کرده است، بیان کرد: قرآن کریم  ازدواج را مایه آرامش برای زوجین معرفی کرده است تا با انجام این امر بتوانیم کمک حال جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ازدواج یک سنت الهی است، تصریح کرد: این امر مزیت‌های بسیاری دارد که یکی از این مزیت‌ها، اثرات سازنده در نوع رفتار و عملکرد ما است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی اظهار کرد: متاسفانه جامعه ما به سنت الهی کم توجه شده و ازدواج را سخت نموده است.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده در مورد علل افزایش طلاق به این نتیجه رسیدیم که اکثر طلاق‌ها به علت عدم توجه به سنت‌های الهی است.

اکبر زاده ادامه داد: یکی از دلایل طلاق خانواده‌هایی هستند که تمام امکانات رفاهی را برای شروع یک زندگی در اختیار فرزندانشان قرار می دهند و فرصت تلاش برای ساختن یک زندگی موفق را از زوجین دریغ می‌نمایند.

وی در پایان با اشاره به جهیزیه اهدایی از سمت ستاد فرمان امام، بیان کرد:  جوان‌ها باید قدردان یکدیگر باشند و از زندگی خود لذت ببرند و ثمره ازدواج خود یعنی فرزندی صالح را تقدیم جامعه کنند.

انتهای پیام
captcha