نسل شهید فهمیده در انقلاب اسلامی از بین نمی‌رود
کد خبر: 4008935
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
قاسم جعفری:

نسل شهید فهمیده در انقلاب اسلامی از بین نمی‌رود

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: در دوره‌ای، عده‌ای به دنبال حذف داستان رشادت شهید فهمیده از کتاب‌های درسی بودند اما جالب این است که همان افراد، افسانه خیالی پطروس فداکار را بین نسل جوان ترویج می‌کردند.

قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، عضو هیئت علمی دانشگاه‌های پیام نور استانقاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری و عضو هیئت علمی دانشگاه‌های پیام نور استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با ذکر بخشی از زندگی‌نامه شهید حسین فهمیده اظهار کرد: شهید فهمیده برای اینکه خانواده‌اش مانع رفتن او به جبهه نشوند، برای خرید نان از خانه خارج می‌شود اما پول خرید نان را به دوستش می‌دهد و از او می‌خواهد که نان را خریداری کرده و به منزل آن‌ها ببرد و علاوه بر آن، تا سه روز به خانواده‌‌اش خبری ندهد تا بتواند خود را به جبهه برساند.

وی ادامه داد: این ماجرا نشان‌دهنده این است که لطف و عنایت الهی، شهید فهمیده را به عالی‌ترین درجه اخلاص رساند که با آن سن و سال کم، آن چنان به پختگی و شجاعت رسید که تصمیم گرفت جان خود را در راه کشور فدا کند.

جعفری با بیان اینکه دین‌گریزی و بی‌توجهی نسل جوان به اعتقادات اسلامی را قبول ندارم، بیان کرد: با اینکه اوضاع امروزی جامعه از زمان شهید فهمیده متفاوت است اما جوانان ایرانی ثابت کرده‌اند که اگر شرایط خاصی، همانند آنچه که در دوران شهید فهمیده اتفاق افتاد روی دهد، با تمسک به ارزش‌های اسلامی، خود را برای فداکاری آماده می‌کنند.

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، ماجرای شهادت شهید لندی را یکی از مصادیق پایبندی نسل جوان به ارزش‌های ایرانی -اسلامی دانست و افزود: برای تربیت صحیح جوانان امروزی، در وهله نخست باید با زبان خودشان با آن‌ها سخن بگوییم و در گام بعد، با اقدامات کارشناسی شده شکاف بین نسل‌ها را از بین ببریم و به خوبی تجربیات نسل‌های گذشته را به نسل‌های امروزی منتقل کنیم.

جعفری وظیفه تربیت نسل جوان را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: نوجوانان سرمایه‌های اصلی جامعه هستند و هر چقدر که ما برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنیم، به همان اندازه آینده بهتری را برای جامعه ترسیم می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha