بلاتکلیفی 50 درصدی کارکنان دولت
کد خبر: 4013022
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

بلاتکلیفی 50 درصدی کارکنان دولت

عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر وضعیت ۵۰ درصد کارکنان دولت که مربوط به آموزش و پرورش می‌شود بلاتکلیف است.

بلاتکلیفی 50 درصدی کارکنان دولتمحمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت ۵۰ درصد کارکنان دولت بلاتکلیف است، اظهار کرد: انتقادات بسیاری به آموزش و پرورش وارد است اما کارهای بزرگی نیز از سوی این وزارتخانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی افتخارات بسیاری را داشته است، افزود: جامعه فرهنگیان در بدنه انقلاب بسیار تاثیر گذار بوده‌اند و مدیران بسیاری را را به دستگاه‌های مختلف معرفی کرده است.

وحیدی با تأکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش باید شخصی باشد که آموزش و پرورش را زندگی کرده باشد، ادامه داد: شخصی که به عنوان وزیر انتخاب می‌شود باید درک درستی از وضعیت آموزش و پرورش در مناطق محروم، مرزی و... داشته باشد و باید همه بدانیم که آموزش و پرورش بسیار پیچیده است و شخصی خارج از این مجموعه درک درستی از اقدامات لازم برای آموزش و پرورش ندارد.

عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سند تحول آموزش و پرورش را ۵۰۰ اندیشمند کشور در قالب ۸۰ مقاله علمی آماده کرده‌اند، اضافه کرد: پس از جمع‌آوری ۱۰ هزار صفحه مطلب علمی، سند تحول آموزش و پرورش آماده شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سهم آموزش و پرورش در بودجه کشور ۸ درصد است، تصریح کرد: میانگین سهم آموزش و پرورش در بودجه کشورهای دیگر ۲۲ درصد است و در کشور ما نیز ۱۵ درصد باید باشد که در حال حاضر و در عمل این سهم ۸ درصد اختصاص پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین چالش آموزش و پرورش ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی است، افزود: وزیر آموزش و پرورش باید شخصی از جنس فرهنگیان باشد که بتواند بدنه عظیم دو میلیون نفری را با خود همراه کند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دولت فعلی زمان مناسبی برای آزمون و خطا نیست و انتظارات مردم از دولت فعلی با دولت‌های دیگر متفاوت است.

انتهای پیام
captcha