«IslamShop.in»؛ فروشگاهی با تنوع بالای محصولات در سرزمین 72 ملت
کد خبر: 4014047
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

«IslamShop.in»؛ فروشگاهی با تنوع بالای محصولات در سرزمین 72 ملت

IslamShop.in گروه وسیع و متنوعی از محصولات حلال را از عبا و برقع گرفته تا لوازم آرایشی، محصولات غذایی، عطر، اسباب بازی و وسایل، بسته‌های مربوط به حج تمتع و عمره و سایر خدمات را به فروش می‌رساند. این شرکت 80 درصد از سفارش‌های خرده‌فروشی خود را از هند و 20 درصد بقیه را از بازار بین‌المللی دریافت می‌کند.

به گزارش ایکنا، فروشگاه‌های آنلاین به جزئی جدایی‌ناپذیر در زندگی امروز تبدیل شده‌اند که باعث می‌شود خدمات و کالاها به دلیل حذف واسطه‌ها سریع‌تر و با قیمت کمتر به دست مصرف‌کنندگان برسد. از طرف دیگر، این فروشگاه‌ها گاهی خود در نقش واسطه عمل کرده و محصولات تولید‌کنندگان را تبلیغ می‌کنند و به فروش می‌رسانند. این کار بیش از هر چیزی به نفع تولید‌کنندگان کوچک و متوسط است که برای تبلیغ و پخش محصولات خود با محدودیت‌های مالی مواجه هستند.

یکی از صنایعی که در سال‌های اخیر و به خصوص با افزایش جمعیت مسلمانان در کشورهای غیراسلامی از رشد سریعی برخوردار شده، حلال است. این صنعت به‌طور کلی بر مبنای تولید محصولات و خدماتی است که براساس شریعت اسلامی حلال هستند.

صنعت جهانی حلال در سراسر جهان شاهد رشد تصاعدی است. بر اساس یک برآورد، این بازار احتمالاً در پنج سال آینده از 2 تریلیون دلار فعلی، بین 3 تریلیون دلار و 4 تریلیون دلار آمریکا رشد خواهد کرد.

این باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها و تولید‌کنندگان در حوزه‌های مختلف به خصوص غذا و پوشاک به دنبال دریافت نشان حلال با هدف وارد شدن به بازار حلال و استفاده از پتانسیل‌های آن باشند.

با وجود اینکه کلمه حلال بیشتر در مورد غذاها و نوشیدنی‌های مجاز از دیدگاه اسلام در بین مردم شناخته شده است اما بخش‌هایی مانند پوشاک، گردشگری، خدمات، تفریح، تأمین مالی و همچنین داروها، واکسن‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز بر اساس شریعت اسلامی به عنوان حلال یا غیر حلال طبقه بندی می شوند.

ایده داشتن فروشگاهی که به‌طور آنلاین نیازمند‌ی‌های مشتریان را دریافت و به آنها برساند، ایده جدیدی نیست، اما فروشگاه آنلاین تخصصی مسلمانان و به‌طور کلی محصولات حلال چیزی است که در یک کشور غیراسلامی مانند هند بسیار جدید و مورد توجه است.

با این حال، برندها یا بازارهای آنلاین زیادی وجود ندارند که به این صنعت رو به رشد در هند که دومین جمعیت مسلمان جهان و همچنین سریع‌ترین بازار تجارت الکترونیک در حال رشد را دارد، پاسخگو باشد. این مشکلی بود که محمد معز (Mohamed Maaz) تلاش کرده که آن را حل کند.

IslamShop.in ، فروشگاهی با تنوع بالای محصولات در سرزمین 72 ملت

این کارآفرین هندی، در سال 2015 و با توجه به خلأ وجود فروشگاه آنلاین حلال در هند، IslamicShop.in را راه‌اندازی کرد.

IslamShop.in گروه وسیع و متنوعی از محصولات حلال را از عبا و برقع گرفته تا لوازم آرایشی، محصولات غذایی، عطر، اسباب بازی و وسایل، بسته‌های مربوط به حج تمتع و عمره و سایر خدمات را به فروش می‌رساند. اگرچه فروشندگان در حال حاضر نمی‌توانند مستقیماً محصولات خود را در وب‌سایت بفروشند، این شرکت فروش محصولات را از طرف آنها مدیریت می‌کند و به نوعی واسطه آنها با مشتریان است.

 علاوه بر تأمین محصولات از فروشندگان، این شرکت همچنین محصولات زیادی را که در داخل طراحی و تولید می‌شوند به فروش می‌رساند. نکته قابل توجه در این وب‌سایت استقبال غیرمسلمانان از محصولات عرضه شده در این سایت است که بیشتر شامل مواد خوراکی و لباس می‌شود. این استارت‌آپ با بهره‌گیری از تیمی فشرده متشکل از افراد با استعداد و بازاریابی ساده ولی قوی، بستری را برای بیش از 800 فروشنده (از جمله فروشندگان کشورهای دیگر) برای فروش محصولات فراهم کرده است.

محصولات IslamicShop.in در خارج از هند هم قابلیت عرضه و فروش دارند و قیمت‌ محصولات در این سایت، علاوه بر روپیه با ارزهای دیگی مانند دلار، یورو، درهم امارات و دلار کانادا هم قابل مشاهده و تبدیل است. در ایالات متحده، بریتانیا، نیجریه، قزاقستان، فیلیپین و سایر کشورها (حدود 50 کشور) پاسخ می‌دهد. این شرکت 80 درصد از سفارش‌های خرده‌فروشی خود را از هند و 20 درصد از بازار بین‌المللی دریافت می‌کند و حدود 79 درصد از این سفارش‌ها از مشتریانی با گروه سنی 18 تا 34 سال است.

IslamShop.in ، فروشگاهی با تنوع بالای محصولات در سرزمین 72 ملت

به گفته معز، IslamicShop.in  محصولات حلال را به مردم همه جوامع در سراسر کشور می‌فروشد. به عنوان مثال، وگان‌ها و گیاهخواران جدا از هر دین و مذهبی که دارند محصولات آرایشی حلال و محصولات سبک زندگی حلال را بسیار قابل اعتماد می‌دانند. عطر و مسواک نیز از محصولاتی است که مشتری آن منحصر به مسلمانان نیست و غیرمسلمانان هم مشتریان آن هستند.

IslamicShop.in علاوه بر گسترش منطقه‌ای، سرمایه‌گذاری‌های فرعی را برای تمرکز بر طرح‌های کوچک‌تر در بخش‌های حلال مانند تحویل گوشت، احراز هویت حلال، آموزش و غیره در نظر گرفته است. رسانه‌های دیجیتال و چاپی، با چشم‌انداز انجام روزنامه‌نگاری فعال و سازنده در جهت معرفی محصولات حلال از دیگر برنامه‌های IslamicShop.in است.

گزارش از محمد حسن گودرزی

انتهای پیام
captcha