سمینار جایگاه دین و مردم سالاری دینی در ایران برگزار شد
کد خبر: 4014820
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۲
به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن؛

سمینار جایگاه دین و مردم سالاری دینی در ایران برگزار شد

سمینار تخصصی «بررسی جایگاه دین و مردم‌سالاری دینی در ایران»، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی با حضور ایران‌شناسان، اسلام‌شناسان، اساتید زبان و ادبیات فارسی، محققان و هنرمندان ژاپنی، برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، در این برنامه که با حضور بیش از ۸۰ نفر از علاقه‌مندان ژاپنی و جمعی از ایرانیان و دانشجویان مقیم در فضای مجازی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن شنبه، 29 آبان اجرا شد، دکتر کنجی تومیتا ایران‌شناس برجسته ژاپنی و استاد سابق دانشگاه دوشیشا در کیوتو به ارائه مطالب خود در قالب پاورپوینت پرداخت.

در این نشست و پس از ارائه توضیحاتی در ارتباط با فعالیت‌ها و معرفی آخرین کتب و مجله‌های رایزنی فرهنگی به زبان ژاپنی، دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تقدیر از حضور علاقه‌مندان و سخنرانی دکتر تومیتا، برخی توضیحات در خصوص مردم‌سالاری دینی و جایگاه دین در ایران و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی را ارائه کرد.

در ادامه، دکتر کنجی تومیتا که سال‌ها مطالعه و تحقیق در خصوص فرهنگ و تمدن اسلامی _ ایرانی و اندیشه‌های اسلامی داشته به ارائه مطالب خود در خصوص موضوع نشست از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دیدگاه‌های امام خمینی(ره)، حضور و نقش مردم، سوابق تاریخی در ارتباط با مشروطه و دیگر مسائل مرتبط پرداخت.

انتهای پیام
captcha