برگزاری کارگاه «نقش مراکز قرآنی در پیشگیری از خشونت» در اردن
کد خبر: 4017740
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

برگزاری کارگاه «نقش مراکز قرآنی در پیشگیری از خشونت» در اردن

کارگاه آموزشی «نقش مراکز قرآنی در پیشگیری از خشونت و افراط‌گرایی» در شهر اربد اردن برگزار شد.  

کارگاه آموزشی «نقش مراکز قرآنی در پیشگیری از خشونت» در اردن

به گزارش ایکنا؛ به نقل از کنانه نیوز، «حاتم سحیمات» مدیر آموزش دینی وزارت اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن، ضمن حمایت از برگزاری این کارگاه آموزشی که به همت شبکه پیشگیری اجتماعی شهر اربد برگزار شد، تأکید کرد: قرآن کریم نفس بشر را تهذیب کرده و انسان را از رفتارهای نادرست حفظ می‌کند.
 
وی با تأکید بر لزوم قرائت قرآن با تدبر و عمل به مفاهیم آیات، تصریح کرد: کلام خدا قانون زندگی و راه و روش اقدام و عملکرد است، مراکز قرآنی نیز نقطه امنی برای ساختن جوانان و تقویت احساسات مذهبی آنها در شرایطی است که صاحبان اندیشه‌های افراطی سعی دارند برای دستیابی به برنامه‌های تخریب‌گر خود، از نام دین سوء استفاده کنند.
 
سحیمات افزود: قرآن کریم با انواع خشونت مخالف است و مردم را برای ایجاد یک جامعه دارای همبستگی به آرامش و امنیت دعوت می‌کند.
 
در ادامه اسماعیل الحوری، هماهنگ‌کننده شبکه پیشگیری از معضلات اجتماعی شهر اربد در سخنانی مهمترین کار این شبکه و دستاوردهای آن در جامعه را تبیین و بر اهمیت امنیت و آرامش در پرورش فرد و جامعه تأکید کرد.
 
در پایان این کارگاه نیز جلسه پرسش و پاسخ با شرکت‌کنندگان برگزار شد و دکتر سحیمات به سؤالات حضار در خصوص موضوع کارگاه پاسخ گفت.
انتهای پیام
captcha