جهاددانشگاهی پیشرو در ارائه تولیدات علمی و فناورانه است
کد خبر: 4017863
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
امام‌جمعه بوشهر:

جهاددانشگاهی پیشرو در ارائه تولیدات علمی و فناورانه است

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر تحقیق در جامعه وجود نداشته باشد زمینه ترویج جهالت در جامعه فراهم می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی پیشرو در ارائه تولیدات علمی و فناورانه است.

جهاددانشگاهی پیشرو در ارائه تولیدات علمی و فناورانه استبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام‌جمعه بوشهر، ۱۰ آذرماه در نشست علمی با مسئولان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی که در مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه کوی شهید مدرس شهر بوشهر برگزار شد، اهمیت تحقیق و پژوهش در همه ابعاد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: اگر تحقیق در جامعه وجود نداشته باشد زمینه ترویج جهالت در جامعه فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: حرکات بنیادین و نتایج محصولات علمی محققان موجب تحولات گسترده و همه جانبه در جهان شده است. همچنان که محققان و پژوهشگران در ادوار مختلف تاریخی نقش مهمی در جهان ایفا کرده‌اند.

رفع بلایای کرونایی با تحقیقات بشری

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کشف واکسن کرونا با تحقیقات انجام شده است، افزود: بیماری کرونا خسارت زیادی به جامعه بشری وارد کرد که با تلاش محققان و کشف واکسن جامعه به آرامش رسید. علم و فناوری محصول تحقیق است و همچنین تولید علم نیز نتیجه پژوهش است که در اقتدار کلان نظام و شخصیت انسان نقش مهمی دارد.

وی فعالیت کارکنان و کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی را مهم دانست و گفت: کار شما استراتژیک، راهبردی و اقتدار‌آفرین است و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در سطح کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بر حیاتی بودن نقش مهم تحقیق و پژوهش در اقتدار علمی و تولید محصولات اشاره و تأکید کرد: باید بسترهای لازم برای محققان و پژوهشگران در بخش‌های مختلف استان بوشهر فراهم شود.

وی در پایان حرکت‌های جهادی برای رسیدن به نتیجه را مورد تأکید قرار داد و گفت: جذب نخبگان و حمایت از آنان و فراهم شدن بسترهای لازم تحقیقاتی امری مهم در جلوگیری از خارج شدن علم و دانش‌ بنیادین نخبگان از کشور است. در اين خصوص سازمان جهاددانشگاهی پیشرو در ارائه تولیدات علمی و فناورانه به‌روز در مقیاس جهانی است.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha