لوازم ضروری برای سفرهای زیارتی در ایام کرونا + فیلم
کد خبر: 4018045
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
سلامت در زیارت / 2

لوازم ضروری برای سفرهای زیارتی در ایام کرونا + فیلم

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر لزوم همراه داشتن ماسک کافی در سفرهای زیارتی، تصریح کرد: اسپری الکل کوچک را می‌توانیم داخل هواپیما ببریم اما همیشه اولویت با شستن دست‌هاست.

شنبه/ لوازم ضروری سفرهای زیارتی در ایام کرونا + فیلم

به گزارش ایکنا، با آغاز سفرهای کاروانی زائران ایرانی به اعتاب مقدس عراق و سوریه لزوم آموزش مسائل بهداشتی مرتبط با شرایط ویژه کرونایی به این زائران به شدت احساس می‌شود.

بر همین اساس خبرگزاری ایکنا مجموعه آموزشی «سلامت در زیارت» را با هدف ارائه دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای زیارتی تهیه کرده است.

در دومین جلسه این بسته آموزشی طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به تشریح لوازم ضروری که در موقیعت کرونا بهتر است زائران عتبات عالیات همراه خود به این سفر معنوی ببرند پرداخت و گفت: مهم‌ترین نکته بعد از تزریق دو دز واکسن و همراه داشتن تست PCR منفی، همراه داشتن لوازم و اقلام بهداشتی برای حفاظت از خودمان و جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران است.

وسایل بهداشتی باید جزو لوازم ضروری همراه ما باشد. اگر سفر ما یک سفر هفت روزه یا 10 روزه است، باید محاسبه کنیم که به طور معمول روزی چند ماسک مورد نیاز ماست. برخی از افراد با وسواس بیشتری ماسک‌های مصرفی خود را تعویض می‌کنند اما به طور معمول بین چهار تا شش ساعت زمان استفاده از یک ماسک است و پس از آن باید ماسک تعویض شود.

بیش از 6 ساعت از یک ماسک استفاده نکنید

البته زودتر هم می‌توان ماسک را عوض کرد اما نباید بیش از شش ساعت از یک ماسک استفاده شود. پس بر مبنای عادت خود در استفاده از ماسک و روزهای سفر خود به اندازه کافی ماسک همراه داشته باشید؛ البته چند عدد ماسک اضافه نیز همراه خود ببرید.

مسئله بعدی اسپری ضدعفونی کننده الکل است. پیشنهاد ما همراه داشتن ظرف‌های اسپری خیلی کوچک هست که حمل و نقل آن ساده بوده و جاگیر نباشد. برخی سؤال می‌کنند آیا می‌توانند اسپری الکل را به داخل هواپیما ببرند؟ پاسخ این است که اگر از ظرف‌های بزرگ استفاده می‌کنید باید آن را داخل چمدان خود قرار دهید تا به بخش بار هواپیما منتقل شود ولی اگر می‌خواهید داخل هواپیما ببرید باید از ظرف‌های اسپری کوچک استفاده کنید و بردن ظروف کوچک الکل به داخل هواپیما منعی ندارد.

البته در جایی که امکان شست‌وشوی دست با آب و صابون هست، اولویت همیشه و حتماً با شست‌وشوی دست‌هاست و استفاده از اسپری الکل مختص زمانی است که آب و صابون در دسترس نداریم. در عین حال وسواس بیش از حد برای استفاده از ضد عفونی‌کننده‌های الکلی که باعث آسیب به پوست می‌شود، ضرورتی ندارد. پس دقت کنیم اسپری الکل را زمانی استفاده کنیم که دستمان به جایی خورده و یا با چیزی تماس داشته که نگرانیم آلودگی در آن وجود داشته باشد و استفاده مداوم و لحظه به لحظه فقط موجب آسیب به پوست می‌شود؛ پس به مقدار مناسب، در جای مناسب و شرایط مناسب از اسپری‌ الکل استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha