به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجتالاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، هجدهم دی ماه، در دیدار با آیتالله غلام رضا فیاضی، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نقش اصلی تحول فرهنگی برعهده مردم است، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی قصد دارد تا با شناسایی، تقویت و شبکه سازی هستههای حوزه تبلیغ زمینه را برای مردمی سازی تبلیغ هموار سازد که مبنای این حرکت بیانیه گام دوم انقلاب است.
رفیعی ادامه داد: الگوی تبلیغ اسلام ناب، الگوی تحول در تبلیغ، حکمرانی نوین فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی، مردمیسازی تبلیغ، پیشرفت انقلاب اسلامی و استفاده بهینه از ظرفیتهای مردم در مناسبتهای فرهنگی و مذهبی و یکی از مهم ترین اولویتهای سازمان تبلیغات اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تبلیغ اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم یکی از دغدغههای اصلی سازمان تبلیغات است، اظهار کرد: ما سعی داریم که در حوزه تبلیغ اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم فعالیت خود را گسترش دهیم و این امر را در جامعه نهادینه کنیم.
وی رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی را گفتمان سازی دانست و بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تصدیگری فراوانی داشته و خود سازمان با برگزاری مراسم مختلف فعالیت زیادی دارد اما این امر وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی نیست؛ هم اکنون سعی ما این است که گفتمان انقلاب اسلامی که دغدغه مقام معظم رهبری است را به دغدغه عموم جامعه تبدیل کنیم و این مسئله یک اولویت است.
حجتالاسلام رفیعی با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصههای فرهنگی و اجتماعی برای وجود سازمانهای فرهنگی و مرتبط کم شده است، تصریح کرد: اختلالاتی که امروز در حوزه فرهنگی و اجتماعی مشاهده میشود به دلیل آن است که مردم خود را در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دخیل نمیبینند؛ یکی از مسائل مهمی که به صورت جدی برای آن تلاش میکنیم، مردمی سازی فرهنگ و تقویت شبکه امامت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان با اشاره به اینکه شبکه امامت قبلاً به روحانیون روستاها و ائمه جماعات خلاصه میشد، اظهار کرد: از سال ۹۶ طرح بسیار مناسبی با هدف تقویت شبکه امامان محله راهاندازی شد و تلاش ما در این خصوص بر تقویت حلقههای میانی واسط بین حاکمیت و مردم برای ترویج گفتمان اصلی انقلاب در جامعه است.
انتهای پیام