جزء خوانی و روخوانی یکی از مراتب بهره‌مندی از قرآن کریم است
کد خبر: 4046972
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

جزء خوانی و روخوانی یکی از مراتب بهره‌مندی از قرآن کریم است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بهره مندی از قرآن مراتب مختلفی دارد که جزء خوانی و روخوانی از یکی از این مراتب است.

جزء خوانی و روخوانی یکی از مراتب بهره‌مندی از قرآن کریم استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان، 16 فروردین ماه، در گردهمایی فعالان قرآنی استان که درحسینیه قمر بنی هاشم (ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن بزرگ‌ترین هدیه الهی به بشریت است و دقیق‌ترین و پرافتخارترین کتاب آسمانی است که در تاریخ مطرح‌شده است، اظهار کرد: : قرآن کتابی است که  خداوند  به آن افتخار می‌کند و ضمانت کرده است که آن را از گزند تحریف محفوظ نگه دارد، اما در مورد کتاب‌های آسمانی دیگر چنین ضمانتی وجود ندارد و شاهدیم که کتب آسمانی دیگربارها و بارها و به دست افراد مختلف تحریف‌شده است؛ به‌طورانجیل و تورات.

وی با بیان اینکه امروزه در تمام عالم، قرآن تنها مکتوبه آسمانی که از سوی خداوند متعال نازل‌شده است و تمام نسخه‌های آن مانند یکدیگر است و متفاوت از یکدیگر نیست، اضافه کرد: قرآن شامل آیاتی است که بیانگر سخنان خداوند با انسان‌هاست و اگر کسی بخواهد و بداند که خداوند چگونه با انسان‌ها سخن گفته و از او چه چیزهایی خواسته است باید قرآن بخواند و هیچ کتاب دیگری برای قرآن وجود ندارد.

وی بابیان آیه « شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ » افزود: خداوند متعال، عظمت  ماه رمضان را با نزول قرآن همراه می‌داند و می‌فرماید الذی وجب فیه الصیام و این یعنی مرحله اول عظمت ماه رمضان به نزول قرآن است وجوب روزه در مرحله بعدی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: نعمت قرآن با این اعجاز و نکات و مطالبی که در آن وجود دارد در قیامت از بندگان شکایت می‌کند و بیان می‌کند که انسان‌ها از قرآن بهره نبردند و مرا مهجور کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تأکید کرد: بهر بردن از قرآن مراتب مختلفی دارد که یکی از آن مراتب جزء خوانی و روخوانی قرآن است که تأثیر زیادی دارد و مرتبه بالاتر آن تدبر درآیات قرآن است که اگر این مرحله اتفاق بیفتد می‌تواند سبک زندگی انسان‌ها را به سمت تعالی سوق دهد.

وی در پایان گفت: در قرائت قرآن اگر معنای آیات را بفهمیم و یا نفهمیم، نورانیت آن روی روح و روان انسان تأثیر می‌گذارد فلذا باید همت کنیم تا مردم جامعه به سمت تلاوت قرآن حتی بدون تدبر روی بیاورند تا بخشی از مهجوریت قرآن برطرف شود.

سید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، نیز در این گردهمایی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به همت اداره امور قرآنی و با همکاری هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی واتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت امروز صبح گردهمایی فعالان قرآنی برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: این گردهمایی با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان از طریق تشکل‌های قرآنی و گسترش جلسات خانگی قرآن برگزار شد.

گفتنی است فعالان قرآنی شهرستان‌ها نیز به صورت مجازی در این گردهمایی شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha