زوج جهادگر هزینه‌های مراسم ازدواجشان را به 9 نوعروس هدیه کردند
کد خبر: 4047759
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

زوج جهادگر هزینه‌های مراسم ازدواجشان را به 9 نوعروس هدیه کردند

گروه جهادی راهیان شهادت از جمله گروه‌های پرکار در امر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور است. مسئول این گروه جهادی به همراه همسر خود، فعالیت‌های خود را با اختصاص هزینه ازدواج خود برای تأمین جهیزیه نوعروسان بی‌بضاعت آغاز کردند.

میثاق زوجی جهادی در کاهش آمال مستضعفان + عکساز زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که رنگ و بوی مردمی داشته و از دل مردم برآمده است، همواره در سطح جامعه تأثیرگذار بوده و به سرانجام رسیده است.

یکی از نشانه‌های این مهم، ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های جهادی در کشور بود. گروه‌های جهادی که فلسفه‌ای جز خدمت بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت به محرومان و آسیب‌دیدگان نداشته‌اند، در صحنه‌های مختلف اجتماعی همچون بلایای طبیعی و محرومیت‌زدایی از محرومان به میدان آمده و در گمنامی کامل به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و نیازمند کشور پرداخته‌اند.

این گروه‌‌ها یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است.

بسیاری از گروه‌های جهادی علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود که بعضاً در حوزه‌های تخصصی نیز انجام می‌شد، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی راهیان شهادت از جمله گروه‌های پرکار در امر محرومیت‌زدایی در مناطق محروم کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان است. مسئول این گروه جهادی که به همراه همسر خود پای در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان نهاده‌اند، فعالیت خود را با اختصاص هزینه ازدواج خود برای تأمین جهیزیه نوعروسان بی‌بضاعت آغاز کردند.

مصطفی عظیمی، مسئول گروه جهادی راهیان شهادت در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: در اردوی جهادی نوروز 1401 گروه جهادی راهیان شهادت، پیوند خود را در دورترین و محروم‌ترین نقطه کشور با ولی‌نعمتان خود برقرار کرد.

عظیمی ادامه داد: برنامه‌های گروه جهادی راهیان شهادت به صورت بسیار ساده و پرشور در هنگام لحظه تحویل سال و در کنار گلزار شهدای گمنام روستای چگردک شهرستان دلگان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان آغاز برگزار شد.

وی ادامه داد: بنده به اتفاق همسرم تصمیم گرفتیم تا زندگیمان را به صورت جهادی آغاز کنیم؛ به همین دلیل هزینه ازدواج خود را برای 9 زوج جوان کم‌برخوردار درنظر گرفتیم تا با تأمین جهیزیه و هزینه مراسم پیوند این 9 زوج، پویش سفیر ازدواج آسان را اجرا کنیم که این اقدام در نهایت منجر به 10 ازدواج آسان و شادی مردم در این روستاها شد.

میثاق زوجی جهادی در کاهش آمال مستضعفان + عکس

مسئول گروه جهادی راهیان شهادت در ادامه افزود: در این دوره از اردوهای جهادی، مراسم افتتاح بزرگترین مدرسه جهادی‌ساز با زیربنای 480 متر مربع همراه با شش کلاس درس و مجهز به آزمایشگاه و همه امکانات و استانداردهای روز نوسازی مدارس در محروم‌ترین نقطه کشور برگزار شد که این برنامه طی شش دوره جهادی با کمترین هزینه به نفع بیت‌المال و با کمک مالی بنیاد برکت و همت جهادگران گروه جهادی راهیان شهادت به بهره برداری و افتتاح رسید.

عظیمی در پایان سخنان خود تصریح کرد: گروه جهادی راهیان شهادت در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی، پیراپزشکی، اقتصادی، اشتغال خانوار و احداث کتابخانه در بخش بانوان خدمات ارزنده فراوانی در سطح 14 روستا و شهرستان داشته است.

انتهای پیام
captcha