احیای راز روزه‌داری در گروه جهادی مکتب سلیمانی
کد خبر: 4050074
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

احیای راز روزه‌داری در گروه جهادی مکتب سلیمانی

گروه جهادی مکتب سلیمانی طی سه ماهه گذشته اقدامات فراوانی را در مناطق محروم کشور انجام داده که این فعالیت‌ها در ایام ماه مبارک رمضان رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و تقویت شده است تا راز روزه‌داری که همان دستگیری از نیازمندان است بیش از پیش احیا شود.

گروه جهادیگروه‌‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است.

بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود که بعضاً در حوزه‌های تخصصی نیز انجام می‌شد، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی مکتب سلیمانی یکی از گروه‌های بسیار فعال در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان و آسیب‌دیدگان از بلایای طبیعی در اقصی‌نقاط کشور است. این گروه جهادی طی چهار سال گذشته توانسته با جمع‌آوری و هزینه مبلغی در حدود ۶۵۰ میلیون تومان، گام‌های بلندی در زمینه رفع محرومیت از مناطق محروم کشور بردارد.

سیدحامد موسوی، مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران در گفت‌وگو با ایکنا به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سه ماه گذشته این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد: به همت اعضا، خیران و حامیان این گروه ماهانه در 10 منطقه محروم کشور(شهرهای سی‌سخت، منوجان کرمان، شنبه هرمزگان، زابل، زاهدان، سمنان، پرند تهران، شهریار و محله‌های محروم و حاشیه‌های تهران) بیش از 20 هزار قرص نان به همت گروه‌های جهادی بومی منطقه که به عنوان نماینده این گروه زحمت توزیع نان به خانواده‌های محروم را متحمل می‌شوند، در نیمه هر ماه قمری توزیع می‌شود. امروز نیز در نیمه ماه رمضان 1401 و در روز میلاد کریم اهل بیت(ع) توزیع نان صلواتی در قرارگاه جهادی اطعام نان قسم گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) صورت گرفته و بیش از 20 هزار قرص نان توزیع خواهد شد.

موسوی بیان کرد: در آغاز فصل سرما و بارندگی طی چند ماه گذشته مشکلات زیادی گریبان‌گیر نیازمندان در سراسر کشور بود که گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) در حد توان توانست تعداد پنج عدد بخاری برای خانواده‌های نیازمند تهیه کند. همچنین، در این ایام و با بارندگی زیاد در مناطق جنوبی کشور به ویژه در منطقه بشاگرد سیستان و بلوچستان و روستای آخران، تعداد زیادی از سقف منازل آسیب دیده بود که این گروه توانست با کمک نیروهای جهادی و بومی منطقه سقف 10 منزل مسکونی را تعمیر و بازسازی کند.

میلاد امام حسن(ع) و خدمت جهادی برای رفع دغدغه نیازمندان

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران تصریح کرد: ذبح تعداد هشت رأس قربانی در سه ماه گذشته و به ویژه در ابتدای ماه رمضان 1401 در سیستان و بلوچستان و در بخش شنبه هرمزگان و توزیع گوشت آن بین نیازمندان به ویژه بین سالمندان و معلولان نیازمند منطقه از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی بود.

وی ادامه داد: ارسال یک تریلی سیمان به وزن 20 تن به منظور بازسازی مدرسه‌ای در روستای دلگان در سیستان و بلوچستان از برنامه‌های گروه جهادی مکتب سلیمانی بود. این گروه با هماهنگی و همکاری سازمان نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان و محرومیت‌زدایی استان اقدام به کمک به احداث یک مدرسه راهنمایی در روستای آخران بشاگرد سیستان و بلوچستان نیز کرده که در ابتدای ماه مبارک رمضان کار پی‌ریزی آن به اتمام رسید.

موسوی اظهار کرد: در ایام ولادت حضرت زهرا(س) گروه جهادی مکتب سلیمانی (قسم) به کمک گروه‌های جهادی بومی منطقه زابل شتافته و مانند سال قبل اقدام و کمک به پخت یک هزار پرس غذای گرم و برگزاری جشن ولادت در روستاهای محروم این استان کرد. همچنین این گروه در ابتدای ماه رمضان توانست تعداد هشت جوان که در دام اعتیاد در منطقه سیستان گرفتار شده بودند را به مرکز کمپ اعتیاد فرستاده تا بتوانند از این بلای خانمان‌سوز نجات یابند.

میلاد امام حسن(ع) و خدمت جهادی برای رفع دغدغه نیازمندان

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی تهران گفت: فعالیت‌هایی از قبیل جمع‌آوری صدقات اول ماه و توزیع آن‌ بین خانواده‌های تحت پوشش، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در ایام کرونا، کمک به عمل‌های جراحی و پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی به بیش از 10 خانواده، تهیه جهیزیه برای سه خانواده، پرداخت کمک‌هزینه ودیعه منزل به پنج خانواده، بازسازی منزل دو خانواده در حاشیه تهران، تهیه پنج عدد تبلت برای پنج دانش‌آموز نیازمند برای ادامه تحصیل، تهیه لوازم گرمایشی و پوشاک گرم برای بیش از پنج خانواده نیازمند و سرپرستی سه فرزند شهید فاطمیون و پرداخت مبلغی به صورت ماهانه به این خانواده‌ها، تهیه سه عدد بخاری برای سه خانواده نیازمند در حاشیه تهران از دیگر فعالیت‌های این گروه طی چند ماه گذشته بوده است.

وی تصریح کرد:‌ اطعام نان صلواتی در ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و توزیع 110 بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان در آستانه عید سعید فطر از برنامه‌های آتی این گروه در ایام ماه رمضان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha