افکار نژادپرستانه؛ انگیزه قاتل سیاه‌پوستان در بوفالوی آمریکا + فیلم
کد خبر: 4057305
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

افکار نژادپرستانه؛ انگیزه قاتل سیاه‌پوستان در بوفالوی آمریکا + فیلم

پلیس آمریکا انگیزه عامل ترور 10 سیاه‌پوست در فروشگاهی در شهر بوفالو در ایالت نیویورک را گرایش‌های نژادپرستانه اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سی ان ان، یک مرد ۱۸ ساله سفیدپوست به اتهام تیراندازی مرگبار در محله‌ای در شهر بوفالو در ایالت نیویورک که ساکنانش اغلب سیاه‌پوست هستند، به دادگاه می‌رود. این متهم که نامش در اسناد دادگاه «پیتون گندرون» اعلام شده، بعد از تیراندازی در فروشگاهی در این شهر که ۱۰ کشته به جا گذاشت، با پلیس درگیر و نهایتاً دستگیر شد.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که در حال بررسی این واقعه به عنوان جرمی با انگیزه نفرت و نژادپرستی است.

متهم بعد از ظهر روز شنبه وارد یک سوپرمارکت در شهر بوفالو شد و هم‌زمان با پخش زنده اینترنتی، شروع به تیراندازی به مشتری‌ها کرد. پلیس آمریکا اعلام کرد متهم ساعت‌ها رانندگی کرده تا به محل تیراندازی در شهر بوفالو  در شمال ایالت نیویورک برسد. در ادامه ویدئویی را که این قاتل از خود به اشتراک گذاشته مشاهده می‌کنید. 

جوزف گرامالیا، کمیسر پلیس بوفالو گفت: ۱۳ نفر در جریان این تیراندازی هدف گلوله قرار گرفتند که اکثر آنها سیاه‌پوست بودند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این حادثه را یک حمله منزجرکننده خواند و محکوم کرد. بایدن گفت: برای پایان دادن به تروریسم داخلی ناشی از نفرت، باید هر چه در توان داریم انجام دهیم.

همچنین در تیراندازی دیگری در کلیسایی در ایالت کالیفرنیا یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. این تیراندازی در یک کلیسای متعلق به فرقه پرسبیترین، واقع در جنوب کالیفرنیا و منطقه‌ای که اکثریت ساکنان آن را افراد مسن تشکیل می‌دهند، یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت.

دفتر کلانتر اورنج کانتی در توییتر نوشت که این تیراندازی ساعت یک و سی دقیقه بعد از ظهر در یکی از کلیساهای شهر لاگونا وودز رخ داده و فرد مظنون نیز بازداشت شده است. در اطلاعیه پلیس آمده است نفر پنجمی هم در این حادثه زخمی شده، اما جراحات او سطحی است.

لاگونا وودز در ابتدا به عنوان منطقه‌ای برای زندگی سالمندان ساخته و سپس به شهر تبدیل شده است. بیش از ۸۰ درصد ساکنان این شهر ۱۸ هزار نفره که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق لس‌آنجلس واقع است، دست‌کم ۶۵ سال دارند.

انگیزه فرد ضارب از این اقدام هنوز معلوم نیست. این رخداد تنها یک روز پس از حادثه تیراندازی شهر بوفالوی ایالت نیویورک رخ داده که انگیزه متهم این حمله نژادپرستانه توصیف شده است.

انتهای پیام
captcha