آیت‌الله فاطمی‌نیا در کلام عدالت داشت
کد خبر: 4057806
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
کاکایی در گفت‌وگو با ایکنا:

آیت‌الله فاطمی‌نیا در کلام عدالت داشت

عبدالستار کاکایی گفت: آیت‌الله فاطمی‌نیا در کلام عادل بود؛ او هیچ گاه یک طرفه سخن نمی‌گفت.

سیدعبدالستار کاکایی، شاعر و کارگردان در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه آیت‌الله فاطمی‌نیا عالمی بی‌مثال بود،‌‌ گفت: هرچند خود را در آن اندازه نمی‌بینم که بخواهم درباره این عالم بزرگ اظهارنظر کنم ولی برداشت عامیانه خودم از شخصیت ایشان این است که دو ویژگی وی را در دو سه دهه اخیر برجسته کرده است. نخست، عدالت وی در کلام بود به نحوی‌که هیچگاه یک طرفه سخن نمی‌گفت. دوم اینکه در سخنان وی نکات بسیار ظریف و دقیقی وجود داشت.

وی افزود: آیت‌الله فاطمی‌نیا هم‌چنین عالمی با عمل بود. ایشان از بازماندگان روش و سیره آقا سید علی قاضی بزرگ، آیت‌الله بهجت و آیت‌الله طباطبایی بودند؛ سیره‌ای که بر مبنای عرفان ناب شیعی گرفته است. البته آیت‌الله فاطمی‌نیا شاهد مستقیم آقای قاضی نبودند بلکه با واسطه از آن بزرگوار کسب فیض کرده بودند. ایشان کاریزمای بسیار زیادی داشت و همین امر باعث محبوبیتش شده بود حتی لحن و کلام او در کاریزمایشان نقش مهمی داشت.

این شاعر با بیان اینکه آیت‌الله فاطمی‌نیا منبرهای عاشورایی بسیار خوبی داشت تصریح کرد: او در اشاعه فرهنگ عاشورایی بسیار مثمرثمر بود. در میان منبرهایی که برای امام حسین (ع) برپا شده است، منابر این مرحوم بوده که خیلی تاثیرگذار بوده است.

این کارگردان درباره سلوک این عالم در زندگی شخصی نیز چنین توضیح داد: آیت‌الله فاطمی‌نیا هیچگاه خود را تافته جدابافته نمی‌دانست. وی برخی مواقع در قالب خنده و شوخی سلوک و خطوط را مشخص و حتی در رفتار خود با خانواده نیز بسیار عالی عمل می‌کرد. او در خانواده به همه احترام می‌گذاشت مانند امام(ره) که در زندگی شخصی با اعضای خانواده در نهایت احترام رفتار می‌کرد. در حقیقت باید گفت این عالم در زندگی خانوادگی کاملاً مانند یک انسان معمولی عمل می‌کرد.

انتهای پیام
captcha