سقط جنین از نگاه مسلمانان آمریکا
کد خبر: 4067738
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

سقط جنین از نگاه مسلمانان آمریکا

شورای روابط آمریکایی _ اسلامی(CAIR)، اولین گزارش از داده‌های نظرسنجی انتخابات میان دوره‌ای خود از مسلمانان آمریکایی را منتشر کرد که نشان‌دهنده نوع نگرش مسلمانان آمریکا نسبت به قوانین سقط جنین بود.

 به گزارش ایکنا به نقل از CAIR، در این نظر‌سنجی که با عنوان «مسلمانان آمریکایی و انتخابات میان دوره‌ای 2022» از 525 مسلمان آمریکایی از سراسر کشور بین 25 می تا 23 ژوئن 2022 پرسیده شد: «اگر دیوان عالی به دولت‌های ایالتی اجازه دهد قوانین جدیدی برای تنظیم سقط جنین وضع کنند، کدام یک از عبارات زیر به بهترین وجه بیانگر دیدگاه شما در مورد این مقوله است که قانون در ایالت شما چگونه باید باشد؟

13.7 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از قوانینی حمایت می‌کنند که اجازه سقط جنین را در هر مرحله از بارداری تا زمان تولد بدون هیچ محدودیتی می‌دهد. این درحالی بود که 14.9 درصد گفتند تا زمانی که استثنایی برای فوریت‌های پزشکی وجود داشته باشد، از قوانینی حمایت می‌کنند که اجازه سقط جنین را تا هفته 20 بارداری می‌دهد.

12.8 درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که از قوانینی حمایت می‌کنند که اجازه سقط جنین را تا هفته 15 بارداری به استثنای موارد اورژانسی پزشکی می‌دهد و نظر 13.1 درصد حمایت از قوانینی بود که اجازه سقط جنین را تا هفته 6 بارداری به استثنای موارد اورژانسی پزشکی می‌دهد. در نهایت 7.2 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از قوانینی حمایت می‌کنند که سقط جنین را در هر وضعیت بارداری بدون هیچ استثنایی ممنوع می‌کند.

19.8 درصد از پاسخ‌دهندگان نیز گفتند که از یک چارچوب قانونی که در سؤال ذکر نشده، حمایت می‌کنند.

سقط جنین از نگاه مردان، زنان و سیاهپوستان آمریکا 

بر اساس جنسیت، زنان مسلمان بیشتر از مردان مسلمان از قوانین دولتی در مورد سقط جنین حمایت کردند. پاسخ‌دهندگان مسلمان سیاه‌پوست آمریکایی نسبت به سایر گروه‌های نژادی و قومی در جامعه مسلمان احتمالاً از مقررات سخت‌گیرانه‌تری درباره سقط جنین حمایت می‌کنند.

رابرت اس. مک‌کاو، مدیر بخش امور دولتی CAIR گفت: در نتیجه تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده برای لغو قانون آزادی سقط جنین موسوم به رو در مقابل وِید (Roe v. Wade)، کنگره و دولت‌های ایالتی اکنون در حال تصمیم‌گیری هستند که چه مقررات اضافی برای سقط جنین، در صورت وجود، وضع کنند.

وی تصریح کرد: این نظرسنجی نشان می‌دهد که مسلمانان آمریکا دیدگاه‌های منحصربه‌فرد و متنوعی در مورد این موضوع دارند و نقش مهمی در بحث‌ها در سطح ایالتی و فدرال بازی می‌کنند.

CAIR قرار است چهارشنبه آینده گزارش کامل این نظرسنجی را منتشر کند.

انتهای پیام
captcha