اقامه باشکوه نمازجمعه در مسجدالاقصی
کد خبر: 4067844
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

اقامه باشکوه نمازجمعه در مسجدالاقصی

هزاران فلسطینی امروز برای شرکت در نماز جمعه راهی مسجدالاقصی شدند و در میان تدابیر امنیتی اسرائیل به اقامه نماز پرداختند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران تن از فلسطینیان ساکن قدس و اراضی اشغالی 48 از نخستین ساعات بامداد امروز در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش اسرائیل خود را به مسجد الاقصی رسانده و نماز جمعه را در محوطه‌ها و صحن‌های این مسجد اقامه کردند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که ماموران پلیس و ارتش عبری تدابیر امنیتی شدیدی را در جای جای شهر بیت المقدس به ویژه بخش قدیمی این شهر و اطراف مسجدالاقصی به اجرا درآورده بودند و مدارک شناسایی فلسطینیان را بازرسی می‌کردند. 

حضور پرشور در مراسم نماز صبح

همچنین هزاران فلسطینی بامداد امروز جمعه با لبیک به ندای فعالان و تشکل‌های فلسطینی در بیت المقدس و اراضی اشغالی 48 مبنی بر حضور دایمی و پرشور در مسجد مبارک الاقصی، راهی این مسجد شدند و نماز صبح را در شکوهی هر چه تمام‌تر در این مکان مقدس اقامه کردند.

این فعالان و تشکل‌ها در فراخوان های خود بر لزوم مشارکت گسترده و دائمی در قبله گاه نخست مسلمانان تأکید کردند.

نماز صبح این هفته با شعار «ای الاقصی در دل هایمان جای داری» و همزمان با تلاش اسرائیل برای یهودی سازی این مکان مقدس برگزار شد.

تشکل‌ها و فعالان فلسطینی در این فراخوان ها بر لزوم اجابت ندای قدس و مسجدالاقصی و آغاز اعتکاف در این مسجد از روز پنجشنبه تا عید سعید قربان تأکید کردند.

این در حالی است که اشغالگران صهیونیست به طرح‌های یهودی سازی مسجد الاقصی و شهر بیت المقدس از طریق انجام حفاری‌ها و تبعید فلسطینیان ساکن این شهر و شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha