تلاوت مهدی‌ تقی‌پور از سوره «زمر» و «غافر» + فیلم
کد خبر: 4067927
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

تلاوت مهدی‌ تقی‌پور از سوره «زمر» و «غافر» + فیلم

تلاوت مهدی‌ تقی‌پور از سوره «زمر» و «غافر» را در اولین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن مشاهده می‌کنید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان

وَسِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا حَتَّى إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِینَ ﴿۷۳﴾
انصاریان: و کسانی که از پروردگارشان پروا کردند گروه گروه به بهشت رانده می‌شوند، چون به آن رسند در حالی که درهایش از پیش گشوده شده است، نگهبانانش به آنان گویند: سلام بر شما، پاکیزه و نیکو شدید، پس وارد آن شوید که [در آن]جاودانه اید.

وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی صَدَقَنَا وَعْدَهُ وَأَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَیْثُ نَشَاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِینَ ﴿۷۴﴾‌
می‌گویند: همه ستایش‌ها ویژه خداست که درباره ما به وعده اش وفا کرد، و زمین [بهشت]را به ما میراث داد که هر جای از بهشت را بخواهیم، جای خود قرار می‌دهیم. چه نیکوست پاداش عمل کنندگان.
قرار داد که هر جا را بخواهیم منزلگاه خود قرار دهیم، چه خوب است پاداش عمل کنندگان!

وَتَرَى الْمَلَائِکَةَ حَافِّینَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَقُضِیَ بَیْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَقِیلَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿۷۵﴾
و فرشتگان را می‌بینی که پیرامون عرش حلقه زده اند، پروردگارشان را همراه ستایش تسبیح می‌گویند، و در میان اهل محشر به حق داوری شود، و [پس از پایان کار قیامت]گویند: همه ستایش‌ها ویژه خداست که پروردگار جهانیان است.

با مهدی‌ تقی‌پور بیشتر آشنا شوید:

مهدی تقی‌پور متولد اسفندماه سال ۱۳۶۲ در شهر بابل است. فعالیت حرفه‌ای در زمینه قرآن را از دوران راهنمایی آغاز کرده و در آن زمان تحت‌ نظر اساتیدی مانند سعید قربانی از قاریان برتر مازندران به پیگیری قرائت قرآن پرداخته است و طی بازه زمانی پنج‌ساله و به جهت ارتباط با شهر تهران از محضر اساتیدی دیگری همچون احمد ابوالقاسمی و نصرت الله حسینی نیز بهره‌مند شده است.

او از سال ۱۳۸۴ و به سبب ادامه تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مشهد عزیمت می‌کند و از همان ابتدا در جلسات، محافل و کلاس‌های آموزش قرآن اساتید مشهد شرکت می‌کند و در زمینه تجوید از محضر وحید مجتهدزاده، در بخش صوت و لحن سیدمجتبی سادات‌فاطمی و نیز مرحوم هروی بهره‌مند می‌شود.

او در جلسات تخصصی آموزش نخبگان قرآنی مشهد که تحت‌نظر اساتید سیدمجتبی سادات‌فاطمی و رجایی اداره می‌شود، نیز حضور یافته و همچنان این حضور ادامه دارد. علاوه بر این، به صورت تخصصی در زمینه صوت و لحن با سعید بیژنی کار کرده و در جلسات عمومی و تخصصی ایشان شرکت کرده است.

تقی‌پور علاوه بر تحصیل در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی، تحصیلات حوزوی را پیگیری کرده و به مدت دو سال در کلاس‌های درس خارج حضور داشته است. او در کارنامه قرآنی خود کسب رتبه نخست مسابقات دانشجویان سراسر کشور در سال ۸۸ و مسابقات کشوری طلاب در سال ۹۵ را داراست. همچنین قاری و مؤذن حرم مطهر رضوی است.

انتهای پیام
captcha