مستندسازی تاریخچه هیئت‌های مذهبی شیراز
کد خبر: 4068425
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

مستندسازی تاریخچه هیئت‌های مذهبی شیراز

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب مکلف شدن شهرداری به مستندسازی تاریخچه هیئت‌های مذهبی این کلان‌شهر خبر داد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، 13 تیرماه در جمع خبرنگاران در خصوص تاریخچه هیئت‌های مذهبی با اشاره به سابقه تشکیل هیئت‌های مذهبی توسط مرحوم حضرت آیت‌اله حاج سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی گفت: بسیاری از خاطرات و مستندات به صورت فیلم، اسلاید، کتاب و ... جمع‌آوری شده اما نیاز به تدوین کامل دارد.

وی اضافه کرد: همچنین سبک‌های سنتی عزاداری و برپایی جشن‌های مذهبی در شهر شیراز بی‌نظیر و کم‌نظیر است که باید ثبت و ضبط شود و به عنوان یک سند هویتی ماندگار برای شهر شیراز حفظ شود.

محمدیان از تصویب مکلف شدن شهرداری شیراز برای مستندسازی تاریخچه هیئت‌های مذهبی در صحن شورا خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مکلف است با هماهنگی با شورای هیئت‌های مذهبی شهر شیراز از ردیف بودجه مربوطه نسبت به مستندسازی تاریخچه هیئت‌ها و همچنین سبک‌های سنتی عزاداری و برپایی جشن‌های مذهبی در شهر شیراز تا پایان سال جاری اقدام کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف به کربلا خبر داد و افزود: مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در واقع یک مسیر بین‌المللی است که همه کشورها در آن حضور دارند.

محمدیان اضافه کرد: برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی از مصوبات شورای چهارم بود که در گام نخست موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در شلمچه برپا شد و هم‌اکنون نیز فعالیت‌های آن در حال انجام است.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع)، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: برپایی موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در مسیر پیاده‌روی می‌تواند یک پتانسیلی برای شهر شیراز ایجاد کند که هم دارای آثار معنوی برای شهرمان است و هم با معرفی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) می‌تواند در بحث گردشگری مذهبی مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه در این راستا برپایی موکب مذکور در ایام اربعین در صحن شورای شهر مصوب شد، گفت: بر اساس این مصوبه مقرر شد شهرداری شیراز از محل ردیف بودجه‌های فرهنگی با مسئولیت شهرداری شیراز و با هماهنگی تولیت آستان مقدس احمدی و ستاد عتبات عالیات ضمن پیگیری و اخذ مجوز قانونی اقدام لازم را انجام دهد.

محمدیان در پایان بیان کرد: در راستای اجرایی کردن این موضوع کمیته راهبردی و برنامه‌ریزی با حضور نمایندگان اجرایی دستگاه‌های مرتبط، شهرداری و نماینده شورای اسلامی شهر از کمیسیون سومین حرم، زیارت و گردشگری با مسئولیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تشکیل و اقدامات لازم انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha