آشنایی با تنها دانشکده تخصصی قرآن در جنوب‌ شرق کشور
کد خبر: 4068440
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

آشنایی با تنها دانشکده تخصصی قرآن در جنوب‌ شرق کشور

رئیس دانشکده علوم قرآنی میبد با اشاره به اینکه این دانشکده تنها دانشکده تخصصی قرآن کریم در جنوب شرق کشور است، گفت: دانشکده میبد از سال 73 تأسیس شده و تاکنون بالغ بر 1070 فارغ‌التحصیل داشته است.

مجتبی مزرعه شاهی، رئیس دانشکده علوم قرآنی میبدمجتبی محمدی مزرعه‌شاهی، رئیس دانشکده علوم قرآنی میبد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه دانشکده علوم قرآنی میبد از سال 73 تأسیس شده و تاکنون بالغ بر 1070 فارغ‌التحصیل داشته است اظهار کرد: از این تعداد، 690 نفر به صورت رسمی به استخدام دولت درآمده‌اند و طبیعتاً باقیمانده این فارغ‌التحصیلان نیز در مشاغل مرتبط با حوزه قرآن مثل آموزشگاه‌ها و… جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشکده علوم قرآنی میبد تنها دانشکده تخصصی قرآن کریم در جنوب شرق کشور است، گفت: تاکنون بیش از 50 جلد کتاب از سوی اساتید دانشکده و اساتید مدعو تألیف شده که برخی از آنها بازتاب‌های کشوری خوبی نیز داشته است. البته در بین دانشجویان نیز افراد با استعدادی مثل آقای انصاری‌مقدم بوده‌اند که پنج جلد کتاب و همچنین مقالات علمی پژوهشی کشوری دارند که حتی در برخی از مواقع از ایشان در کنار اساتید هم استفاده می‌شود که افتخاری برای دانشکده علوم قرآنی میبد هستند.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده با ظرفیت‌های مناسب مسجد، سالن ۵۵۰ نفره همایش در کنار مزار شهید گمنام و بسیج دانشجویی فعال، برنامه‌های بسیاری را به اجرا گذاشته است گفت: این دانشکده سابقه برگزاری همایش ملی با عنوان «قرآن و علوم انسانی» و همایش منطقه ای با عنوان «مشاهیر قرآنی یزد» را دارد.

مزرعه‌شاهی افزود: دانشکده علوم قرآنی با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، اردوهای برون استان و درون استانی، جشنواره‌های قرآنی، برنامه‌های ورزشی و محافل انس با قرآن و با وجود هیئت هفتگی دانشجوی فعال، در رتبه سوم دانشکده‌های قرآنی از لحاظ تعداد فعالیت‌های فرهنگی و رتبه دوم از لحاظ مشارکت‌کنندگان است.

دانشکده تخصصی قرآن میبد

وی ادامه داد: ظرفیت خوابگاه 60 نفره آقایان دانشکده با راه‌اندازی خوابگاه جدید با چهار هزار متر زیربنا، به 150 نفر می‌رسد که خوابگاه جدید شامل امکانات بسیار خوبی مانند سوئیت‌های باکیفیت، سالن مطالعه، کتابخانه، سرویس‌های مناسب و … است. خوابگاه بانوان نیز با زیربنای هزار متر و امکانات مناسب پذیرای 100 دانشجوی دختر هستند و به لطف خدا می‌تواند تمام دانشجویان خود از جمله بومی و غیربومی را اسکان دهد. همچنین این دانشکده دارای کتابخانه بسیار غنی با بیش از 30 هزار جلد کتاب و 500 جلد پایان‌نامه است.

مزرعه‌شاهی افزود: این دانشکده در مقطع کارشناسی با رشته علوم قرآن و حدیث ویژه بانوان بر اساس سوابق تحصیلی و در مقطع کارشناسی ارشد با رشته علوم قرآن و حدیث ویژه آقایان از طریق کنکور پذیرش دانشجو دارد و طبق برنامه نیز در سطح استان نسبت به جذب بهتر دانشجوی بومی اقدام لازم را انجام خواهد داد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی میبد افزود: ظرفیت دانشجوی کارشناسی که امکان جذب آنان وجود دارد، تعداد 20 نفر از بانوان است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز در رشته علوم قرآن و حدیث 12 نفر جذب دانشجو در نوبت روزانه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: متقاضیان می‌توانند از سایت سازمان سنجش و همچنین تماس با شماره‌های 09133555102، ۰۳۵۳۲۳۴۳۷۷۰ و ۰۳۵۳۲۳۳۴۸۰۰ و ۰۳۵۳۲۳۳۱۷۷۷-۹ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جذب دانشجو بدون کنکور، اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha