ایثارگران برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند
کد خبر: 4068461
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

ایثارگران برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ادامه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین تزریق دوز چهارم واکسن توسط ایثارگران تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جلال سیانی با بیان اینکه همچنان فراگیری شیوع ویروس کرونا در کشور وجود دارد، گفت: در برخی از استان‌ها آمار ابتلا و بستری در حال افزایش است و لازم است خانواده معزز شهدا و جانبازان گرامی نسبت به ادامه رعایت شیوه نامه‌های بهـداشتی، ماسک زدن و همچنین تزریق دوز چهارم واکسن علیه ویروس کرونا اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ایثارگران بالای 70 سـال و همچنین افراد داراي نقص سیسـتم ایمنی از قبیل همـوفیلی، تالاسـمی، پیوند عضو،HIV مثبـت،MS، مبتلایان سرطان، دیالیز و مصرف‌کننده داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی و ... می‌توانند نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کووید خود اقدام کنند. همچنین توصیه شده است که تزریق دوز چهارم برای این عزیزان، چهار ماه پس از تزریق دوز سوم صورت پذیرد و نوع واکسن نوبت چهارم ترجیحاً مشابه واکسن نوبت سوم باشد.

جلال سیانی با اشاره به اطلاعیه‌های قبلی ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در شرایط فعلی به سایر گروه‌های ایثارگرانی که بر اساس پروتکل‌ها شرایط تزریق دوز چهارم را ندارند توصیه می‌شود از حضور در اجتماعات و مکان‌های شلوغ پرهیز کرده و موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: ضرورت دارد کادر بهداشت و درمان مرتبط با ایثارگران نیز نسبت به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای خود اقدام کنند و کارکنان بنیاد نیز نسبت به ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار اهتمام ورزند.

انتهای پیام
captcha