پرهیز از موازی‌کاری؛ دغدغه فعالان عرصه پاسخگویی به شبهات
کد خبر: 4068476
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

پرهیز از موازی‌کاری؛ دغدغه فعالان عرصه پاسخگویی به شبهات

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم گفت: دغدغه فعالان حوزه پاسخگویی به شبهات، هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری، نگاه به آینده شبهات در حوزه دینداری و حکمرانی اسلامی، تنظیم مأموریت در حوزه‌های دانشی و تخصصی، گفتمان‌سازی فعال و پیش دستانه و حضور مؤثر در کانون‌های تولید شبهه به‌ویژه در فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی، مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی، مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، در آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره پاسخ برتر که امروز، 13 تیرماه در مجتمع امین قم برگزار شد، بیان کرد: تعلیم استدلالی معارف دین و پاسخگویی به شبهات از گذشته وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه بوده و علما و مراجع دینی در این زمینه پیشگام بودند.

وی افزود: این جشنواره با هدف تجلیل و گرامیداشت از جمعی از شخصیت‌های پیشگام این حوزه مراجع عظام تقلید و برجستگان حوزوی برگزار شده است که به‌طور خاص دو چهره ویژه قدردانی می‌شود.

پورامینی تصریح کرد: اولین گرامیداشت ویژه آیت‌الله سبحانی به‌عنوان چهره‌ای که بیش از 70 سال پیشگام عرصه پاسخگویی بود و دومین گرامیداشت ویژه مرحوم علامه مصباح یزدی که بیس از نیم قرن به‌عنوان چهره گفتمان‌ساز و فعال حضور داشت، برگزار می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم اظهار کرد: راه‌اندازی ویکی پاسخ به چند زبان زنده دنیا، تأسیس تلویزیون اینترنتی پاسخ، تأسیس هسته‌های گفتمان‌ساز و تلاش در بهره‌مندی از هوش مصنوعی در رصد و پاسخ به شبهات از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر رسانده‌ایم.

پورامینی بیان کرد: پاسخگویی به ۴۰ هزار شبهه و سؤال در «ویکی پاسخ» و سایت اندیشه قم از مهر سال 99 راه‌اندازی شده است.

وی افزود: دغدغه فعالان حوزه پاسخگویی به شبهات، هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری، نگاه به آینده شبهات در حوزه دینداری و حکمرانی اسلامی، تنظیم مأموریت در حوزه‌های دانشی و تخصصی، گفتمان‌سازی فعال و پیش دستانه که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حضور مؤثر در کانون‌های تولید شبهه به‌ویژه در فضای مجازی است.

پورامینی یادآور شد: شبهه در فضای مجازی تولید می‌شود، نشر پیدا می کند و ذهن و افکار عمومی را جهت می دهد در حالی که پاسخگویی ما در جای دیگر و برای قشر دیگر است.

انتهای پیام
captcha